فضایل شکر در روایات

امام صادق علیه‌السلام فرمود: سه چیز است که چیزی به آنها ضرر نمی‌رساند‌: دعا هنگام شدت وسختی، طلب آمرزش گناهان و شکر به وقت نعمت.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: سه چیز است که چیزی به آنها ضرر نمی‌رساند‌: دعا هنگام شدت وسختی، طلب آمرزش گناهان و شکر به وقت نعمت. نیز امام صادق علیه‌السلام فرمود: شکر هر نعمت، اگرچه بزرگ باشد، آن است که خدای عزوجل را حمد کنی.همچنین فرمود: شکر نعمت، دوری کردن از گناهان است و کمال شکرآ ن است که فرد بگوید:
الحمدلله رب‌العالمین. آورده‌اند که امام صادق علیه‌السلام از مسجد بیرون آمد ومرکب خود را ندید‌. در این حال فرمود‌: اگر مرکب من پیدا شود، خدا را شکر می‌کنم، آنگونه که حق اوست‌. ناگاه مرکب حضرت پیدا شد‌. حضرت فرمود: الحمدلله. کسی گفت‌: مگر نگفتید که خدا را شکر می‌کنم، آنگونه که حق اوست ؟ امام فرمود: آیا نشنیدی که گفتم الحمدلله ؟ازاین روایت معلوم می‌شود که حمد خداوند، بالاترین مرتبه شکر زبانی است. درپایان بحث روایت دیگری را ازامام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: کسی که شکر ادا نماید، بسیار به او عنایت می‌شود‌. خدای عزو جل می‌فرماید‌: اگرشکر نمایید هر آینه برای شما زیاد می‌گردانیم.