خودمان به فکر سلامت‌مان باشیم

یکی از خصوصیت‌های تمام موجودات زنده، تغذیه آنهاست.

یکی از خصوصیت‌های تمام موجودات زنده، تغذیه آنهاست. سلول‌های بدن ما هم برای فعالیت به غذا نیاز دارند و برای اینکه سالم و تندرست باشیم و سلول‌هایمان و ارگان‌های بدنمان درست کار کنند، باید انرژی لازم را از طریق تغذیه سالم به دست آوریم...








یکی از اقلامی که انرژی‌زا هستند و به ما در این زمینه کمک می‌کنند، خوراکی‌های نشاسته‌ای مانند گندم، برنج، ذرت و سیب‌زمینی هستند که البته در عین حال باید حواسمان باشد خیلی زیاد از این مواد استفاده نکنیم چون افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث چاقی شود. البته به نظر من، ما به‌عنوان یک انسان باید از تمام مواد خوراکی‌‌ای که خداوند برای ما روی زمین قرار داده، استفاده کنیم. به نظرم همیشه کم‌ خوردن بهتر است از روی آوردن به رژیم‌های غیرعلمی و عجیب و غریب، چرا که این قبیل رژیم‌های غلط، باعث از بین رفتن سلامت ما می‌شوند. بالاخره بدن ما به همه مواد خوراکی نیاز دارد؛ از غلات گرفته تا گوشت و نان اما باید تعادل را در مصرف موادغذایی رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم و به‌خصوص افرادی که سن بالایی دارند، باید ملاحظات بیشتری را در تغذیه‌شان در نظر بگیرند.


به هر حال سلامت چیزی نیست که بخواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم. بیماری‌های خاموش زیادی اطراف ما هستند که ناخواسته ممکن است گرفتار آنها شویم. پس بهتر است خودمان به فکر سلامتمان باشیم تا نه خودمان گرفتار شویم و نه دیگران را گرفتار کنیم.

محمد شیری/ بازیگر