کتابهای پیشنهادی برای پدر و مادرها

بهترین روش برای تشویق کودکان به کتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست.

بهترین روش برای تشویق کودکان به کتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست. قرار نیست به آن‌ها از نتایج و فواید کتاب خواندن بگویید فقط کافی است مقابل چشمان آن‌ها دقایقی را به کتاب خواندن اختصاص بدهید. این روش ساده اما تاثیرگذار کودکان شما را تشویق می‌کند تا درست مثل خود شما کتاب‌خوان شوند. پس از همین امروز شروع کنید، کتاب دست بگیرید و در برابر چشمان کودکان‌تان مطالعه کنید. کتاب‌های پیشنهادی شهرزاد می‌توانند فرصتی برای شروع این تمرین ساده و دلنشین باشند.


● اصول برقراری رابطه انسانی با کودک و نوجوان
ناشر: دانژه

نشانی: خیابان مطهری، خیابان سلیمان خاطر (امیراتابک سابق)، کوچه اسلامی، تقاطع بانه، پلاک ۲/۴. تلفن: ۸۸۸۴۶۱۴۸

نویسنده: احمد به‌پژوه

قیمت: ۶۰ هزار ریال



در این کتاب سی‌وشش اصل مهم در زمینه اصول برقراری رابطه با کودکان، به زبان ساده و به‌طور فشرده همراه با پرسشنامه خودارزیابی، اصول برقراری رابطه و... مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است. مبنای این آموزش‌ها نیز این اعتقاد است که حساس‌ترین روزهای زندگی هر فرد در خانه و در دامان پدر و مادر سپری می‌شود. بنابراین ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های عاطفی، اجتماعی و روانی را باید در خانواده و ناتوانی والدین در برقراری رابطه درست با کودک جست‌وجو کرد.

● رشد گفتار و زبان در کودکان فارسی زبان

نویسنده: ناهید جلیله‌وند

قیمت: ۶ هزار ریال



این کتاب حاصل بررسی نمونه‌های گفتار ۲ کودک از ۱۲ تا ۶۰ ماهگی است. در فصل یکم ارتباط گفتار و زبان و تئوری فراگیری زبان توضیح داده می‌شود و در فصل‌های دیگر روش‌شناسی و ویژگی‌های گفتار و زبان، اسم، فعل، ضمیر، پرسش واژه‌ها و انواع گفته‌ها و جمله‌ها مطرح شده است. در بخش پایانی نیز ویژگی‌های مشترک گفتار و زبان به همراه یک چک لیست از این ویژگی‌ها در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

● ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال افسردگی یا دوقطبی در کودکان

نویسنده: لیندا کاکرورتی

قیمت: ۹۰ هزار ریال



مخاطب خاص کتاب« ۱۰۰ پرسش و پاسخ ...» والدینی هستند که فرزندشان از اختلال افسردگی یا دوقطبی رنج می‌برد. این کتاب که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده است به مهم‌ترین سوال‌های مطرح از سوی بیماران و پزشکان در زمینه مشکلاتی مثل آشفتگی‌های روان‌شناختی، ناراحتی‌های هیجانی و ... پاسخ‌ می‌دهد. پاسخ‌هایی معتبر و کاربردی در مورد چگونگی روند درمان، آموزش استراتژی‌های سازشی، منابع حمایت و... .

● ماساژ کودک به زبان آدمیزاد
ناشر: هیرمند

نشانی: تهران، میدان انقلاب، خیابان لبافی‌نژاد، بین خیابان ۱۲ فروردین و خیابان فخر رازی، پلاک ۲۰۴ - تلفن: ۶۶۴۰۹۷۸۷


نویسنده: آلن فاکس،

قیمت: ۱۰۵ هزار ریال



کتاب «ماساژ کودک به زبان آدمیزاد» یک راهنمای دوستانه است که با استفاده از تصاویر گام به گام خود به کمک خود شما باعث کاهش استرس در کودکان و رفع ناراحتی‌هایی مثل قولنج معده، یبوست و... در آن‌ها می‌شود. این کتاب به شما می‌گوید که چطور و به چه دلیل ماساژ کودک می‌تواند دلبستگی عمیق احساسی مثبت در شما و کودک‌تان ایجاد کند. یکی ‌دیگر از مباحث جذاب در این کتاب چگونگی ایجاد پیوند از طریق ارتباط فیزیکی با کودکان است.

● شاد بارآوردن کودکان به زبان آدمیزاد

نویسنده: سواتکینز

قیمت: ۱۴۰ هزار ریال



همه پدر و مادران می‌خواهند کودکانی شاد و باادب داشته باشند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا فرزندان‌تان را از نوپایی تا نوجوانی بهتر درک کنید. کتاب «شاد بار آوردن کودکان به زبان آدمیزاد» با آموزش نکات و شیوه‌های عملی در همین زمینه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های تربیتی خود را کشف کنید و تغییراتی برای عادت‌های تربیتی جدید ایجاد کنید تا روابط شما با کودکان‌تان بهتر و در نتیجه شادتر شود.

● چگونه پدرو مادر بهتری باشیم

نویسنده: داگ فیلدز

قیمت: ۲۰ هزار ریال



آیا شما هم جزو آن دسته والدینی هستید که در جست‌وجوی پیدا کردن راه‌حلی برای بهترین بودن هستید؟ اصلا خوب بودن به چه معناست، کنار آمدن با بچه‌ها و پسند آنی آن‌ها به معنای خوب بودن است یا سختگیری و در نتیجه ایجاد زمینه مناسب برای تحکیم ساختار شخصیتی آن‌ها؟! می‌توانید پاسخ سوال‌‌های‌تان را در کتاب «چگونه پدر و مادر بهتری باشیم» پیدا کنید. این کتاب شیوه‌های افزایش مهارت‌های پدر و مادر بودن را به شما آموزش می‌دهد.