سوزش سر دل سرطان می‌آورد

اگر شما هم مدت هاست دچار سوزش سر دل هستید و به این مشکل اعتنایی نمی‌کنید و اقدامی برای درمانش نمی‌کنید به این خبر توجه کنید.

اگر شما هم مدت هاست دچار سوزش سر دل هستید و به این مشکل اعتنایی نمی‌کنید و اقدامی برای درمانش نمی‌کنید به این خبر توجه کنید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند سوزش سر دل مزمن می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان حنجره و حلق را بالا ببرد، حتی اگر این افراد سیگاری نبوده و الکلی هم نباشند.
شاید تعجب کنید اما همین محققان اعلام کرده‌اند مصرف داروهای ضد اسید –که به سادگی از داروخانه‌ها قابل تهیه هستند- می‌تواند شما را در برابر این سرطان حفظ کند. پیش از این بین متخصصان بر سر اینکه سوزش سر دل بر این سرطان تاثیری داشته باشد اختلاف داشتند اما این بررسی نشان داده در کسانی که سوزش سر دل شدید دارند احتمال ابتلا به سرطان تا ۷۸ درصد بیشتر است.
لازم است بدانید علت سوزش سر دل اغلب مربوط به ریفلاکس یعنی بازگشت اسید معده به مری است. محققان هنوز نمی‌دانند داروهای ضد اسید چگونه جلوی این سرطان‌ها را می‌گیرند اما معتقدند حتی اگر سوزش سر دل خفیف دارید لازم است از این داروهای بدون نیاز به نسخه برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان استفاده کنید چون این داروها تا ۴۱ درصد خطر سرطان را کم می‌کنند. راه‌های دیگری که برای کم کردن این سوزش می‌توانید به کار ببرید این است که سیگار والکل را کنار بگذارید و بعد از غذا تا نیم ساعت از دراز کشیدن خود داری کنید.