مرغ توسکانی، خوراک ایتالیایی

مواد لازم برای ۴ نفر: روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری مرغ: ۸ تکه، پوست‌کنده پیاز متوسط: یک عدد، خلالی نازک فلفل‌دلمه‌ای قرمز: ۲ عدد نگینی سیر: یک حبه، رنده شده کنسرو گوجه‌فرنگی: یک عدد …

مواد لازم برای ۴ نفر:
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
مرغ: ۸ تکه، پوست‌کنده
پیاز متوسط: یک عدد، خلالی نازک
فلفل‌دلمه‌ای قرمز: ۲ عدد نگینی
سیر: یک حبه، رنده شده
کنسرو گوجه‌فرنگی: یک عدد
آب مرغ: ۱۵۰میلی‌لیتر
آویشن: یک قاشق چای‌خوری
لوبیاچیتی: ۴۰۰ گرم، پخته‌شده
پودر نان: ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:
۱. روغن را در یک تابه گود روی شعله متوسط داغ کرده و تکه‌های مرغ را ۱۰ دقیقه در آن تفت دهید. هر طرف مرغ‌ها ۵ دقیقه باید تفت داده شود و فقط یک‌بار آنها را برگردانید. تکه‌های مرغ را از روغن خارج کنید.
۲. پیاز و فلفل دلمه‌ای‌ را داخل تابه ریخته و ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شده و کمی رنگ بگیرد. اگر روغن کم شده است، یکی، دو قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. سیر را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر آن را تفت دهید.
۳. مرغ‌ را به تابه برگردانده و گوجه‌فرنگی‌های کنسروی را خرد کرده و اضافه کنید. آب مرغ و آویشن را نیز اضافه کرده و کمی نمک و فلفل بزنید. در تابه را بسته و با شعله ملایم مرغ را ۴۰ دقیقه بپزید.
۴. هنگامی که آب مرغ غلیظ شد یا به اصطلاح کار رفت، مرغ و مواد همراه آن را داخل یک ظرف نسوز چرب شده ریخته، لوبیا را آبکش کرده و روی مرغ بریزید. پودر نان را روی آن پاشیده و ظرف را داخل فر قرار دهید. خوراک را ۱۰ دقیقه گریل کرده، سپس آن را سرو کنید.

نکات:
۱. به جای کنسرو گوجه‌فرنگی، می‌توانید ۳ یا ۴ گوجه‌فرنگی متوسط را پوست کنده و اضافه کنید. در این صورت مقدار آب مرغ را به ۲۰۰ میلی‌لیتر افزایش دهید.
۲. به جای آب مرغ از آب جوش هم می‌شود استفاده کرد اما آب مرغ طعم بهتری به مواد همراه مرغ می‌دهد.