کودکان را کوچک نبینیم

کانون خانواده یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فضاها برای تمام آدم‌ها در تمام نقاط دنیاست زیرا هر فردی خودش را برای اولین‌بار در خانواده می‌بیند و رشد می‌کند و دوست داشتن و دوست داشته …

کانون خانواده یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فضاها برای تمام آدم‌ها در تمام نقاط دنیاست زیرا هر فردی خودش را برای اولین‌بار در خانواده می‌بیند و رشد می‌کند و دوست داشتن و دوست داشته شدن را در خانواده حس می‌کند...
به همین دلیل هم بهترین خاطرات آدم‌ها از دوران کودکی و بودن در جمع خانواده است اما در این میان، بچه‌ها هم سهم بزرگی در شیرین‌تر و گرم‌تر شدن خانه و خانواده دارند. آنها اگرچه کوچک هستند اما قلبی بزرگ و مهربان دارند که لحظه‌ها را برای والدینشان شیرین‌تر می‌کنند. برای همین باید کودکان و حس آنها را بیشتر و بهتر درک کنیم و به آنها کمک کنیم که بهتر دوران کودکی‌شان را در خانه بگذرانند تا بعدها دچار کمبود و خلاء نشوند.
من به شخصه برای کانون خانواده اهمیت و ارزش بسیاری قائل هستم چرا که بهترین و موفق‌ترین آدم‌ها از این جامعه کوچک بیرون آمده‌اند و ای کاش بتوانیم حتی در دنیای پرهیاهوی این روزها، حرمت خانواده را نگه‌داریم و برای یکدیگر ارزش قائل شویم.
به هر حال همه ما به‌عنوان یک انسان به محبت و احترام نیاز داریم پس نه کودکانمان را کوچک ببینیم و نه از هم دوری کنیم. در یک خانواده صمیمی است که افراد موفق و بی‌عقده رشد و دیگران را هم در خوشبختی خود شریک می‌کنند.

آزاده آل‌ایوب