کباب رنگـی

● مواد لازم: سینه مرغ: ۴۰۰ گرم کدو سبز: یک عدد گوجه‌فرنگی مینیاتوری: ۱۰۰ گرم قارچ: ۱۰ عدد فلفل دلمه‌ای: یک عدد آویشن: یک قاشق چای‌خوری لیموترش: ۲ عدد روغن زیتون: ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری …

● مواد لازم:
سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
کدو سبز: یک عدد
گوجه‌فرنگی مینیاتوری: ۱۰۰ گرم
قارچ: ۱۰ عدد
فلفل دلمه‌ای: یک عدد
آویشن: یک قاشق چای‌خوری
لیموترش: ۲ عدد
روغن زیتون: ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

● روش تهیه:
سینه مرغ را به قطعات مربعی کوچک ببرید، سپس یک عدد کدوی درشت را خرد کنید و آن را کنار بگذارید. لازم نیست پوست کدو را بگیرید فقط کافی است کدو را به خوبی بشویید و آن را خرد کنید.
انتخاب فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های قرمز یا نارنجی می‌تواند جلوه زیبایی به کباب رنگی شما بدهد، بنابراین فلفل دلمه‌ای قرمز را نیز خرد کرده و پس از آن قارچ‌ها را به دو نیم تقسیم کنید.
در این مرحله سس غذا را آماده کنید. آب لیمو ترش را با روغن زیتون، نمک و فلفل و پودر آویشن مخلوط کنید و تمامی مواد را درون سس بریزید و به خوبی آن را هم بزنید. این مخلوط را به مدت یک ساعت درون این سس بخوابانید و پس از آن، مواد را یکی در میان به سیخ‌های چوبی بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه روی زغال، کبابی کنید.

● نکته:
یکی دیگر از سبزیجاتی که می‌توانید از آن برای تهیه کباب رنگی استفاده کنید سیب‌زمینی است. برای این کار می‌توانید سیب‌زمینی را پیش از به سیخ کشیدن آبپز کنید و بعد آن را به سیخ کشیده و روی حرارت قرار دهید.
یکی از بهتریــن و کامل‌تریــن چاشنی‌‌هابرای این غذا تهیه سالاد سبزیجات است. برای تهیه این سالاد کافی است ذرت آبپز شده، هویج نگینی شده، کلم بروکلی، فلفل‌دلمه‌ای نارنجی و سبز نگینی‌شده، کلم خرد شده و گوجه مینیاتوری را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را با ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده ترکیب کنید. برای مزه‌دار شدن این سالاد می‌توانید از آویشن استفاده کنید.