ساخت آلبوم عکس در «پاورپوینت»

بیشتر کاربران آفیس مایکروسافت٬ نرم افزار Powerpoint را تنها برنامه ای مفید برای ساخت اسلاید و استفاده از آن در کنفرانس ها و همایش های مختلف می دانند اما این برنامه کاربردهای دیگری …

بیشتر کاربران آفیس مایکروسافت٬ نرم افزار Powerpoint را تنها برنامه ای مفید برای ساخت اسلاید و استفاده از آن در کنفرانس ها و همایش های مختلف می دانند اما این برنامه کاربردهای دیگری نیز دارد که یکی از جالب ترین آن ها ساخت آلبوم عکس به گونه ای کاملا پیشرفته است.
در این ترفند نحوه ساخت یک آلبوم عکس حرفه ای را با استفاده از پاورپوینت آموزش می دهیم.بدین منظور ابتدا برنامه Powerpoint را از مجموعه آفیس اجرا و سپس از منوی Insert و در قسمت Picture روی گزینه New Photo Album کلیک کنید. پنجره ای باز می شود که باید در آن روی دکمه File/Disk کلیک و سپس عکس های مورد نظر خود را از روی هارد سیستم انتخاب کنید و با انتخاب گزینه Insert آن ها را به فهرست آلبوم خود اضافه کنید.
حال در همان پنجره در قسمت Album Layout با انتخاب یکی از گزینه های موجود، حالت نمایش عکس ها را مشخص کنید؛ به عنوان مثال در این بخش می توانید تعداد عکس ها در یک صفحه از آلبوم٬ کادر و حاشیه هر عکس و ... را به سلیقه خود انتخاب و تنظیم کنید. در پایان تنظیمات برای ایجاد آلبوم شخصی خود تنها کافی است روی دکمه Create کلیک کنید. اگر بعد از ساخت آلبوم خواستید تغییری در چیدمان و مدل آن ایجاد کنید، از منوی Format گزینه Format Photo Album را انتخاب و سپس ویرایش مورد نظر خود را اعمال کنید.