تهیه‌ی خوراک بادمجان ذغالی

● مواد لازم: بادمجان: ۳ عدد بزرگ روغن زیتون: کمی پیاز خرد شده: ۱ عدد سیر خرد شده :۱ حبه گوجه فرنگی تازه:۱ کیلو گرم نمک و فلفل و سبزی معطر: به مقدار لازم سرکه: کمی پنیر پارمیسان رنده …

● مواد لازم:
بادمجان: ۳ عدد بزرگ
روغن زیتون: کمی
پیاز خرد شده: ۱ عدد
سیر خرد شده :۱ حبه
گوجه فرنگی تازه:۱ کیلو گرم
نمک و فلفل و سبزی معطر: به مقدار لازم
سرکه: کمی
پنیر پارمیسان رنده شده: شش قاشق غذاخوری
نان خشک شده آسیاب شده: ۳ قاشق غذاخوری

● روش تهیه:
ابتدا سر بادمجان‌ها را جدا نمایید و آن‌ها را به ضخامت ۱ سانتیمتر خرد کنید. سپس بادمجان‌ها را با استفاده از سیخ روی منقل یا گاز کبابی کنید.
در همین زمان مقداری روغن زیتون داخل ماهیتابه بزرگی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز و سیر را داخل روغن تفت دهید تا پیاز نرم شود و رنگ سیر تغییر کند.
گوجه‌ها را به مدت ۴۰ ثانیه داخل آب در حال جوش بریزید و سپس آن‌ها را بیرون بیاورید و ۳۰ ثانیه داخل آب سرد بگذارید. سپس پوست آن‌ها را جدا کنید و گوجه‌ها را فشار دهید تا له شوند.
گوجه‌ها را به پیاز و سیر اضافه نمایید و خوب به هم بزنید. درب ماهیتابه را ببندید تا محتویات داخل آن به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند.
در این مدت، همه بادمجان‌ها را کبابی کنید طوری که هر دو طرف آن‌ها نیم سوز و ذغالی شوند.
هنگامی که ترکیب گوجه فرنگی غلیظ و خوش طعم شد، با مقداری نمک و فلفل و سرکه و سبزی‌های عطری طعم آن را طبق ذائقه خود، تنظیم کنید.
یک ماهیتابه بزرگ انتخاب کنید و ته آن را با لایه ای از سس گوجه فرنگی که آماده کرده‌اید، بپوشانید. روی آن یک لایه نازک پنیر پارمیسان بریزید و روی آن‌ها را با یک لایه بادمجان کبابی شده بپوشانید. به همین ترتیب مواد را روی هم بچینید و در پایان دوباره یک لایه سس گوجه فرنگی و روی آن یک لایه پنیر بریزید. نان خشک شده آسیاب شده را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. سپس آن‌ها را روی سطح پنیر پارمیسان بریزید.
ظرف حاوی خوراک بادمجان را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا زمانی که سطح آن طلایی رنگ و ترد شود. این غذا را می‌توانید گرم و یا سرد سرو نمایید. همچنین می‌توانید از کدو به جای بادمجان استفاده کنید.