پیچ انگوری درختچه ای خزان کننده است

پیچ انگوری گیاهی بالارونده از خانواده بقولات و بومی کشور چین است. برگ های این گیاه به طول تقریبی ۲۰ سانتی متر، به رنگ سبزبراق و دارای ۱۰ برگچه مستطیلی شکل است. گل های پیچ انگوری …

پیچ انگوری گیاهی بالارونده از خانواده بقولات و بومی کشور چین است. برگ های این گیاه به طول تقریبی ۲۰ سانتی متر، به رنگ سبزبراق و دارای ۱۰ برگچه مستطیلی شکل است. گل های پیچ انگوری به رنگ های آبی، بنفش و سفید با عطری شبیه به انگور است و قبل از گسترش شاخه و برگ در بهار ظاهر می شود. خاک مناسب برای رشد و پرورش این گیاه باید خاکی سبک و با زهکش خوب باشد بنابراین ترکیب دو قسمت خاک باغچه، یک قسمت کمپوست و کمی ماسه ترکیبی ایده آل است.
پیچ انگوری را باید در محلی آفتاب گیر بکارید و از آبیاری بیش از اندازه آن خودداری کنید، چون این گیاه به رطوبت زیاد خاک حساس است و همچنین خاک های گچی و آهکی را نمی پسندد. این درختچه خزان کننده زینتی را باید در سال دوبار هرس کنید؛ نوبت اول در پاییز است که باید شاخه های سال جاری را تا ۳۰ سانتی متری شاخه اصلی قطع کنید طوری که حداقل ۴ برگ روی هر شاخه باقی بماند و نوبت دوم در زمستان است و باید شاخه های جانبی را به گونه ای قطع کنید که دارای حداقل ۲ جوانه باشد، این جوانه ها تبدیل به گل خواهد شد.