کیک خرما

ایران انواع و اقسام خرماها را دارد و شاید بد نباشد برای آن که این ماده مغذی و پرانرژی را وارد برنامه غذایی تان کنید، راه و روش درست کردن کیک خرما را هم یاد بگیرید. کیکی که بدون شک …

ایران انواع و اقسام خرماها را دارد و شاید بد نباشد برای آن که این ماده مغذی و پرانرژی را وارد برنامه غذایی تان کنید، راه و روش درست کردن کیک خرما را هم یاد بگیرید. کیکی که بدون شک سالم‌تر از بقیه کیک‌های خانگی است.

مواد لازم:
خرمای بی‌هسته یک پیمانه
شیر یک پیمانه
کره ۱۸۵ گرم
شکر ۸۰گرم
آرد ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲عدد
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:
قبل از هر چیز، فر را روشن کرده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. خرما را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید تا پوست آن راحت جدا شود. سپس با قیچی یا چاقوی آشپزخانه آن را تکه‌تکه کرده و همراه با کره و شکر و شیر در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. در صورتی که از خرمای مرطوب استفاده می‌کنید، نیازی به آب جوش ندارید و می‌توانید خرمای بی هسته را با پشت چنگال له کرده و در مواد استفاده کنید. مواد را با یک قاشق چوبی به آرامی مخلوط کنید و صبر کنید تا کره کاملا آب شود و شیر به جوش بیاید. این مخلوط به تدریج غلیظ شده و حالت کرمی پیدا می‌کند. وقتی به این مرحله رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید. حدود ۱۵ دقیقه نیاز است تا مواد خنک شوند. در همین فاصله، آرد را همراه با بیکینگ پودر الک کنید و تخم مرغها را در ظرفی جدا شکسته و با چنگال بزنید تا از حالت لختگی در آید. حالا تخم‌مرغ و آرد را به مواد قبلی اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. این کیک عطر خوبی دارد اما اگر مایل به استفاده از اسانس‌های دیگر هستید، می‌توانید یک هشتم قاشق چای خوری وانیل یا یک قاشق چای خوری دارچین هم به مواد کیک اضافه کنید.قالب را با اسپری روغن یا قلم موی آشپزی چرب کنید و روی آن کمی آرد بپاشید. مواد آماده شده کیک را در قالب ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در طبقه وسط فر بپزید.