رفع مشکلات سیستم با Troubleshooting

ویندوز ۷ در خود ابزار قدرتمندی به نام Troubleshooting دارد که به راحتی و به صورت خودکار مشکلات مربوط به نرم افزارها، سخت افزارها و شبکه را برطرف می کند. این برنامه عیب یاب و البته تعمیر کننده …

ویندوز ۷ در خود ابزار قدرتمندی به نام Troubleshooting دارد که به راحتی و به صورت خودکار مشکلات مربوط به نرم افزارها، سخت افزارها و شبکه را برطرف می کند. این برنامه عیب یاب و البته تعمیر کننده دارای بخش های متفاوت است که کاربر با توجه به حدسی که از خرابی سیستم می زند می تواند یکی را انتخاب کند و شناسایی مشکل، تعمیر و اصلاح آن را به Troubleshooting بسپارد. اگر قصد دارید عیب یابی سیستم خود را به عهده این ابزار بگذارید مراحل زیر را دنبال کنید.
از منوی استارت وارد کنترل پانل شوید و روی آیکن Troubleshooting کلیک کنید.اگر برای اولین بار است که این پنجره را باز می کنید ممکن است برای به روز نگه داشتن محتویات این بخش لازم باشد روی yes کلیک کنید و سپس یکی از گروه ها را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به عیب یابی آن بخش باز شود.ما برای مثال روی hardware and devices کلیک می کنیم تا صفحه مربوط به عیب یابی سخت افزار باز شود؛ برای ادامه روی next کلیک کنید.
حال برنامه شروع به اسکن و پیدا کردن مشکلات نرم افزاری و درایورهای نصب شده روی ویندوز می کند و سپس در صورت وجود مشکل صفحه ای را به نمایش می گذارد تا بتوانید به صورت دستی مشکلات موجود را برطرف کنید.راه دیگر این است که با کلیک روی گزینه skip this fix تعمیر مشکلات موجود را به خود برنامه بسپارید تا طی یک پردازش آن ها را شناسایی و رفع کند.