اختر با اولین سرمای پاییزی برگ‌های خود را از دست می‌دهد

اختر بومی مناطق استوایی است. این گیاه دارای برگ هایی پهن، سبزرنگ و سرنیزه ای است. در اواخر تابستان از میان ساقه های انبوه این گیاه گل های زیبایی به رنگ های سفید، زرد، قرمز و... ظاهر …

اختر بومی مناطق استوایی است. این گیاه دارای برگ هایی پهن، سبزرنگ و سرنیزه ای است. در اواخر تابستان از میان ساقه های انبوه این گیاه گل های زیبایی به رنگ های سفید، زرد، قرمز و... ظاهر می شود. اختر گیاهی آفتاب دوست است و به مکانی کاملا آفتابی نیاز دارد و در آپارتمان باید گلدان این گیاه را در ضلع جنوبی یا شرقی قرار دهید. خاک مناسب برای رشد و پرورش اختر باید خاکی سبک و غنی از موادآلی باشد و بتواند رطوبت را در خود حفظ کند.بنابراین می توانید گلدان این گیاه را با مخلوطی از خاکبرگ، ماسه و رس پر کنید.
اختر گیاهی به سرما حساس است و با شروع اولین سرمای پاییزی برگ های این گیاه از بین می رود. در این زمان باید ساقه ها را از سطح زمین قطع کنید و ریشه های گوشتی آن را از خاک بیرون بیاورید (البته ساقه های گوشتی است به نام ریزوم که در زیرزمین رشد می کند) سپس آن ها را در سایه در معرض هوا قرار دهید تا رطوبت اضافی خود را از دست بدهد. بعد آن را به انباری خشک و گرم منتقل کنید. با شروع فصل بهار این ریزوم ها را از انبار خارج کنید سپس آن ها را قطعه قطعه کنید و در گلدان بکارید.