«پرنده بهشتی» به خاک غنی نیاز دارد

«پرنده بهشتی» بومی جنوب آفریقاست. ارتفاع این گیاه یک متر و دارای برگ های تخم مرغی شکل و چرمی است. گل ها در فصل بهار در انتهای ساقه گل دهنده ای به طول یک متر ظاهر می شود. به دلیل شباهت …

«پرنده بهشتی» بومی جنوب آفریقاست. ارتفاع این گیاه یک متر و دارای برگ های تخم مرغی شکل و چرمی است. گل ها در فصل بهار در انتهای ساقه گل دهنده ای به طول یک متر ظاهر می شود. به دلیل شباهت گل ها به سر پرندگان، این گیاه به پرنده بهشتی شهرت دارد.
درجه حرارت مناسب برای رشد این گیاه بین ۱۵ تا ۲۰درجه سانتی گراد است.پرنده بهشتی به خاک غنی و سرشار از مواد مغذی نیاز دارد. گلدان این گیاه را در آپارتمان نزدیک پنجره جنوبی قرار دهید چون احتیاج به نور زیاد دارد (البته اگر شدت نور در تابستان زیاد است گلدان را به پشت پرده منتقل کنید.) در تابستان هفته ای دو روز آبیاری برای این گیاه کافی است و در زمستان هفته ای یک بار به آن آب بدهید.
برای تکثیر پرنده بهشتی می توانید در بهار بذر را مستقیم در زمین بکارید و در پاییز پس از سبزشدن به داخل آپارتمان منتقل کنید (رویش دانه این گیاه نامنظم است و ممکن است ۳ تا ۴ماه طول بکشد.) روش دیگر برای تکثیر این گیاه، تقسیم بوته است. از اوایل بهار تا تابستان می توانید پاجوش های ایجاد شده در کنار پایه مادری را جدا کنید و در گلدان دیگری بکارید.