کاسترول ۸ لایه

● مواد لازم برای ۸ نفر : ▪ نودل (ماکارونی) متوسط: ۳ پیمانه ▪ گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم ▪ سس گوجه فرنگی: به مقدار لازم ▪ ریحان خرد شده: یک قاشق مرباخوری ▪ شکر: نصف قاشق مرباخوری ▪ پودر سیر: …

● مواد لازم برای ۸ نفر :
▪ نودل (ماکارونی) متوسط: ۳ پیمانه
▪ گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
▪ سس گوجه فرنگی: به مقدار لازم
▪ ریحان خرد شده: یک قاشق مرباخوری
▪ شکر: نصف قاشق مرباخوری
▪ پودر سیر: نصف قاشق مرباخوری
▪ نمک: یک چهارم قاشق مرباخوری
▪ فلفل سیاه: یک چهارم قاشق مرباخوری
▪ ماست چکیده: ۲۰۰ گرم
▪ پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
▪ شیر: نصف پیمانه
▪ پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
▪ اسفناج پخته شده بدون آب: ۲۸۰ گرم
▪ پنیر مازارلا: به مقدار کافی

● طرز تهیه:
ظرف مناسب پیرکس را کمی چرب کنید و کنار بگذارید. نودل را طبق دستور بپزید، آب کش کنید و کنار بگذارید. گوشت چرخ کرده را تفت دهید و سپس سس گوجه فرنگی، ریحان، شکر، پودر سیر، نمک و فلفل اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه بپزد. در ظرف دیگری، ماست و پنیر خامه ای را با همزن بزنید تا نرم و یک دست شود. شیر و پیاز را به آن اضافه کنید. در ظرف پیرکس که از قبل چرب شده است، ابتدا یک لایه حدود ۲ پیمانه نودل، نیمی از مخلوط گوشت، نیمی از مخلوط پنیر و خامه، بقیه اسفناج و سپس بقیه مواد را به همین ترتیب اضافه کنید. بقیه مخلوط پنیر و خامه را کنار بگذارید و ظرف را با فویل بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه در درجه حرارت ۱۸۰ سلسیوس در فر قرار دهید.
ظرف را از فر خارج کنید، بقیه مخلوط ماست و پنیر خامه ای را روی آن بریزید، سپس روی آن پنیر مازارلا بپاشید و به مدت ۱۰ دقیقه بدون فویل در فر قرار دهید تا این که پنیر ذوب شود. این غذا را می توان روی اجاق گاز نیز طبخ کرد.

● ارزش غذایی هر پرس:
▪ کالری: ۴۷۲
▪ چربی: ۳۰ گرم
▪ چربی اشباع شده: ۱۷ گرم
▪ کلسترول: ۱۲۷ میلی گرم
▪ سدیم: ۶۸۳ میلی گرم
▪ کربوهیدرات: ۲۵ گرم
▪ فیبر: ۳ گرم
▪ پروتئین: ۲۷ گرم