وب گردی تهدیدی برای روابط سالم انسانی

وب گردی و چت کردن بیش از حد، می تواند روابط انسانی سالم و درست را به چالش بکشد. دنیای مجازی به ویژه چت روم ها، ارتباط رودرروی انسان ها را کمتر کرده و آنان را از اجتماع اطراف دور …

وب گردی و چت کردن بیش از حد، می تواند روابط انسانی سالم و درست را به چالش بکشد.
دنیای مجازی به ویژه چت روم ها، ارتباط رودرروی انسان ها را کمتر کرده و آنان را از اجتماع اطراف دور می سازد.
عادت- استفاده بیش از حد افراد- به تکنولوژی های جدید و به نوعی اعتیاد به آن مرحله خطرناکی است که سلامت روانی افراد را به خطر می اندازد. افراد با توجه به میزان وقت و نوع شخصیت خود از اینترنت و تلفن همراه استفاده می کنند که با توجه به این دو فاکتور، میزان آسیب زایی سنجیده می شود، به طوری که اگر افراد مدت زمان زیادی از این وسایل استفاده کنند، دچار اعتیاد می شوند که یک مرحله جدی در آسیب پذیری است.
محیط چت روم، از جمله محیط هایی به شمار می آید که افراد به راحتی می توانند در آن شخصیت واقعی خود را کتمان کرده و آن طوری که دوست دارند خود را جلوه دهند و طرف مقابل نیز به این حقیقت پی نخواهد برد.
تفکر و تعقل در عواطف و احساسات پیدا شده در محیط های مجازی، نقشی نداشته و تنها فرد برای سرگرمی و تفریح زودگذر اقدام به این کار می کند که تبعات سنگینی مخصوصا برای قشر جوان و دختران جامعه به دنبال خواهد داشت.
براساس نتایج این بررسی ها افرادی که مدت زمان بیشتری از تلفن همراه و فضاهای مجازی مانند اینترنت و چت استفاده می کنند به سمت تنهایی حرکت می کنند و از اجتماع دور می شوند، لذا افرادی که مدت زمان کمتری از این امکانات استفاده می کنند، دارای تعاملات و مهارت های اجتماعی بهتری هستند.

● فواید تکنولوژی نوین
رفع نیازهای ضروری، از اساسی ترین فواید تکنولوژی و محیط مجازی است. همچنین برای افرادی که دارای اعتماد به نفس پایین تری هستند، فضای مجازی می تواند مفید باشد، در واقع افراد می توانند مهارت های اجتماعی خود را در این فضای مجازی تقویت کرده و مورد آزمایش قرار دهند.
خانواده ها باید نکات مثبت و منفی این محیط را برای کودک و نوجوان خود شرح داده و بر استفاده وی از این محیط ها نیز کنترل داشته باشند.