۱۲ توصیه طلایی نیمه اول شهریور ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه ای صاحب کرامت شکرانه سلامت روزی تفقدی کن درویش بینوا را دست و دلبازی شما زبانزد خاص و عام است، البته باید اندازه نگهدارید و از خرجها و هزینه های بیهوده دوری کنید. …

● فروردین ماه
ای صاحب کرامت شکرانه سلامت
روزی تفقدی کن درویش بینوا را
دست و دلبازی شما زبانزد خاص و عام است، البته باید اندازه نگهدارید و از خرجها و هزینه های بیهوده دوری کنید. دلتان صاف و زلال است و کینه کسی را به دل نمی گیرید، اما باید دوستان واقعی را از دوست نماها تشخیص بدهید. گاهی وقتها به کسانی میدان می دهید که کار را خراب می کنند و آبروی شما را زیر سئوال می برند. دستتان خیلی وقتها نمک ندارد و بعضی ها قدر خوبی و لطف شما را نمی دانند.
● اردیبهشت ماه
گدای کوی تو از هشت خلد مستغنی است
اسیر بند تو از هر دو عالم آزاد است
به فکر برنامه ریزی تازه ای برای زندگی تان باشید و نه افسوس گذشته را بخورید و نه غصه آینده را. زندگی با همه سختی هایش می گذرد و آنچه می ماند محبت و دوستی و عشق و ایمان است. قدر کسانی را که بی ریا و خالصانه به شما کمک می کنند، بدانید و از آنها توقع بیش از اندازه نداشته باشید. در خانه خوش خلق باشید و بیرون از آن آستانه تحمل خود را بالا ببرید.
● خرداد ماه
رضا به داده بده وز جبین گره بگشای
که بر من و تو در اختیار نگشا دست
به آنچه از دست داده اید فکر نکنید و بیشتر به داشته ها بیندیشید و به خاطرشان خداوند را شاکر و سپاسگزار باشید. دلی چون آینه صاف و بی غل و غش دارید که البته بعضی ها از آن سوءاستفاده می کنند. به خداوند رحیم توکل کنید و مطمئن باشید اگر کمی تلاش و سعی خود را بیشتر نمایید به موفقیت های تازه ای خواهید رسید. بعضی ها به شما حسادت می کنند.
● تیر ماه
کس نیست که افتاده آن زلف دو تا نیست
در رهگذر کیست که این دادم بلا نیست
گاهی حرفهای شما و طعنه هایی که می زنید از زخم صد خنجر بدتر است، پس سعی کنید اگر گله ای دارید، دوستانه با طرف مقابل در میان بگذارید. از انتقاد و نقد شدن کارها و رفتارتان نهراسید. یک نقد سالم و دلسوزانه می تواند موجب رشد و پیشرفت شما شود، صبر بیشتری داشته باشید تا به مقصود برسید. جواب های را با هوی ندهید، بلکه عفو و گذشت را سر لوحه کارهایتان قرار دهید.
● مرداد ماه
بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم
یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت
از اینکه دیگران قدر محبت و لطف شما را نمی دانند، نگران نباشید و اجر و مزد خود را از خدای بزرگ طلب کنید. هنوز می توانید در زمینه درس و تحصیل به مدارج بالایی برسید، پس کمر همت را ببندید و خودتان را باور کنید. از اینکه در میان جمع نظر خود را بگویید، ترسی نداشته باشید. قرار نیست همه با شما موافق باشند. به فکر سلامت خود باشید.
● شهریور ماه
گوشه ابروی توست منزل جانم
خوش تر از این گوشه پادشاه ندارد
قدر نعمتهایی را که دارید بدانید و صلاح کار خود را به دست آفریدگار مهربان بسپارید. اراده و توکل شما همچنین صبر و تحملتان قابل تحسین است. دل بد نکنید و از موانع کوچک نترسید.
نیروی عشق و امید می تواند شما را به هدفتان برساند. پس از هر سختی و شدتی، فرج و گشایشی وجود دارد، به شرطی که احساس خستگی و دلزدگی نکنید.
● مهر ماه
آن که بر نقش زد این دایره مینایی
کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد
وقتی از مسائل پشت پرده خبر ندارید، ناامید شدن گناه بزرگی است. از پای ننشینید و همچنان برای رسیدن به سر منزل مقصود تلاش کنید. از دوستان باوفا و صمیمی دوری نکنید و اتفاقاً در کارهای مهم با آنها مشورت نمایید. با اندیشیدن به استعدادها و توانایی های بالقوه و بالفعل اعتماد به نفستان را افزاش دهید، خبر خوشی به گوشتان خواهد رسید.
● آبان ماه
تو کز سرای طبیعت نمی روی بیرون
کجا به کوی طریقت گذر توانی کرد
در پی امتحان کردن این و آن و گرفتن نقطه ضعف از آنها نباشید. هیچ کس بی عیب و نقص نیست، پس دنبال انسان کامل نگردید. از شکست دیگران درس بگیرید و احترام بزرگترها را بیش از این نگه دارید. قرض و وام گرفتن آن هم به طور پی در پی در نهایت به نفع شما نیست. اجازه ندهید بعضی ها از حسن نیت شما سوءاستفاده کنند.
● آذر ماه
مصلحت دید من آن است که یاران همه کار
بگذارند و خم طره یاری گیرند
از پرداختن به کاری که نتیجه آن معلوم نیست و یا دیگران ـ با تجربه ها ـ شما را از انجام آن برحذر داشته اند، پرهیز کنید. برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی نمایید و در پی کشف استعدادهای پنهان خود باشید. اگر یک بار جواب نه از کسی شنیدید، نگران نشوید و فکر نکنید دنیا به آخر رسیده است. کسانی هستند که قدر ویژگی های مثبت شما را می دانند.
● دی ماه
عالم از شور و شر عشق خبر هیچ نداشت
فتنه انگز جهان غمزه جادوی تو بود
داشتن نظم و انضباط در کارها می تواند به سود شما و به ضرر رقیبان تمام شود. غصه فرصتهای از دست رفته را نخورید و اشتباهات کوچک و بزرگی را که در گذشته مرتکب شده اید، در ذهنتان مرور نکنید. بعضی ها قدر لطفهایی را که در حق آنها کرده اید نمی دانند و این شما را خیلی آزار می دهد. دایره دوستان خود را وسیع تر کنید، البته به شرطی که در انتخابشان دقت به خرج دهید.
● بهمن ماه
طهارت ار نه به خون جگر کند عاشق
به قول مفتی عشقش درست نیست نماز
با سختی ها و رنجها بسازید و مطمئن باشید بزودی پنجره ای از نور به رویتان گشاده خواهد شد. در انتخاب دوستان دقت کنید و به هر کسی اعتماد نکنید. ولخرجی را کنار بگذارید و به فکر پس انداز برای روز مبادا باشید. اهل کمک به دیگران هستید و دست نیازمندان را می گیرید، این خصیصه خوب به زندگی شما برکت بخشیده است. مراقب حیله گری حسودان باشید.
● اسفند ماه
دلق گدای عشق را گنج بود در آستین
زود به سلطنت رسد هر که بود گدای تو
از ناملایمات زندگی فرار نکنید، چون از این مرحله عبور خواهید کرد و روزهای آفتابی و موفقیت آمیزی را خواهید دید. دلتان زلال و پاک است، اما بهتر است همیشه به حرف آن گوش ندهید، چون بعضی وقتها فقط باید از روی عقل و منطق و بدون هیچ دلسوزی تصمیم گرفت. زیاد به گذشته فکر نکنید، تا مبادا آینده را از دست بدهید.