دانستی‌هایی جالب درباره دو کشور «تایلند» و «مصر»

- ‌آیا می‌دانستید که «تایلند» یکی از کشورهایی است که درصد قابل توجهی از درآمد مردم آن از صنعت توریسم بدست می‌آید. - ‌آیا می‌دانستید که اولین هرم برای پادشاه Sneferu چهارمین شاه از سلسله …

- ‌آیا می‌دانستید که «تایلند» یکی از کشورهایی است که درصد قابل توجهی از درآمد مردم آن از صنعت توریسم بدست می‌آید.
- ‌آیا می‌دانستید که اولین هرم برای پادشاه Sneferu چهارمین شاه از سلسله چهارم پادشاهی عهد عتیق مصر ساخته شد.
- ‌آیا می‌دانستید که «تایلند» اغلب با لقب «سرزمین لبخندها» خوانده می‌شود و علت آن رفتار خوب مردمان آن با توریست‌ها است.
‌- اهرام کهن مصر بعنوان مقبره برای پادشاهان کهن (و همسران آنها) ساخته شده‌اند و برای آنان داشتن مقبره به شکل هرم یک ارزش غیرقابل قیاس بود.
- آیا می‌دانستید که گل ارکیده یکی از صادرات کشور تایلند است و این کشور از صادرات گل ارکیده سالانه ۲۵۰ میلیون دلار درآمد دارد.
- ‌آیا می‌دانستید که هرم پادشاه «خوفو» با نام «درگیزا» بزرگترین هرم است. این هرم بعنوان هفتمین شگفتی از عجایب هفتگانه معروف است و ارتفاع ان ۱۴۶ متر است.
- آیا می‌دانستید که حدود ۹۵درصد از مردم تایلند بودایی و از فرقه «تیراوادا» هستند.
- ‌آیا می‌دانستید که همه مردم تایلند زبان انگلیسی را از سن ۶ سالگی می‌آموزند ولی قادر نیستند از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند.
‌- ‌آیا می‌دانستید که بیشتر اهرام در ساحل غربی رود «نیل» جایی‌که فقط صحرای خشک وجود دارد واقع شده‌اند و علت اینکه اهرام در کنار رود نیل ساخته شده‌اند فقط این بود که رساندن تخته سنگ‌های بزرگ بوسیله آب به محل ساخت اهرام ساده‌تر بوده است.
- آیا می‌دانستید که سرود ملی تایلند را یک آلمانی به نام «پیتر فیت» ساخته است.
- ‌آیا می‌دانستید که تا سال۲۰۰۸ میلادی تعداد ۱۳۸هرم کشف شده که بیشتر اهرام خود شامل هرم‌های جانبی و هرم ملکه هستند. هرم‌های جانبی بعنوان محل دفن استفاده می‌شدند و محل آنها معمولا بصورت یک راز باقی مانده است.