۱۲ توصیه طلایی نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه یارب اندر دل آن خسرو شیرین انداز که به رحمت گذری بر سر فرهاد کند همین که امید خود را از دست نداده اید و در کارها به خداوند توکل می کنید، خصوصیت خوبی است که بالاخره …

● فروردین ماه
یارب اندر دل آن خسرو شیرین انداز
که به رحمت گذری بر سر فرهاد کند
همین که امید خود را از دست نداده اید و در کارها به خداوند توکل می کنید، خصوصیت خوبی است که بالاخره شما را به سرمنزل مقصود می رساند. این امیدواری و خوشبینی را با خود داشته باشید و از موانع نهراسید. به چیزهایی که ناپایدار است دلبستگی آنچنانی پیدا نکنید، چون بیشتر از همه خودتان رنج می برید. قدر فرصتهای موجود را بدانید و زندگی را آن گونه که هست بپذیرید، چرا که اگر همه چیز را مطلق و کامل بخواهید، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد.
● اردیبهشت ماه
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یارب مباد آنکه گدا معتبر شود
از حسادت دیگران رنج می برید و این مسئله زیاد فکرتان را مشغول می کند. اهمیتی به نارفیقان ندهید و به جای آن به فکر رشد و پرورش استعدادهایتان باشید. شما به موقعیت های خوبی دست یافته اید که ثمره تلاش و کوشش خودتان بوده است، بنابراین همچنان در این راه گام بردارید. از ناسازگاری روزگار گله مند مباشید، چون اگر اراده کنید روزهای روشنی پیش رویتان خواهد بود. غم روزهای نیامده را نخورید و خداوند برگ را حامی خود بدانید.
● خرداد ماه
منم که دیده به دیدار دوست کردم باز
چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز
اعتماد به نفس خوبی دارید، اما گاهی بیش از آنکه به فکر خود باشید، غم دیگران را می خورید، به طوری که از کار و زندگی تان باز می مانید. در کارهای مهم مشورت را فراموش نکنید و بیش از پیش به والدین و بزرگترها احترام بگذارید. گره ای که به کارتان افتاده بزودی برطرف می شود. تغییر مسکن و شغل موضوع مهمی است که باید بعد از سنجیدن تمام جوانب انجام شود. همه شما را انسانی منطقی و نیکوکار می دانند، پس از این لحاظ به خودتان ببالید و احساس کمبود نکنید.
● تیر ماه
من و همصحبتی اهل ریا دورم باد
از گرانان جهان رطل گران ما را بس
خالصانه و بی ریا به مردم خدمت می‌کنید و از اهل ریا گریزانید. وقتی کار خیری انجام می دهید، توقع تقدیر و تشکر ندارید و اجرتان را از خدا می خواهید. در بعضی از کارها شتاب به خرج می دهید و به همین دلیل به مانع برخورد می کنید. جوانترها را از خود نرانید، بلکه با درک موقعیت شان به آنها نزدیک شوید. از کینه و حسادت دورید و به همین دلیل دوستداران بسیاری دارید. دو دلی و تردیدی که گاهی سراغتان می آید، به نفع شما نیست.
● مرداد ماه
تا چند همچو شمع زیان آوری کنی
پروانه مراد رسید ای محب خموش
صبر و حوصله و تلاش شما را به اهدافتان می رساند. شعار دادن و توقع بیش از اندازه داشتن باعث می شود، دیگران از شما دور شوند. رویاپردازی را کنار بگذارید و با درک موقعیت و توانایی های بالقوه و بالفعل خود قدم در راه بنهید. آزادانه احساسات خود را به طرف مقابل منتقل کنید و رودربایستی نکنید. در درس و تحصیل و همچنین شغل مورد علاقه تان خلاقیت بیشتری به خرج دهید و به دیگران متکی نباشید.
● شهریور ماه
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس
از بی مهری روزگار گله و شکایت دارید، حق با شماست، اما چاره کار صبر و تحمل و امیدوار بودن به فضل و رحمت خداوند است. از ضرر و زیانی که کرده اید، ناراحت نباشید، چون به بهترین وجه جبران می شود. سختی ها را به جان می خرید و آنها را تبدیل به نرمی و شادی می کنید. این یک خصیصه بسیار خوب است که خیلی زود شما را به قله های موفقیت می رساند. در کارهای مهم تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. موجی مثبت به طرف شما در حال حرکت است.
● مهر ماه
به تیغم گر کشد دستش نگیرم
وگر تیرم زند منت پذیرم
خیلی راحت با سختی ها و درشتی های روزگار کنار می آیید و از قهر معشوق و طعن حسودان توان خود را از دست نمی دهید. اشتباهات گذشته را جبران می کنید و سبکبار و سرحال به روزهای آینده قدم می گذارید. در انتخابهای خود دقت به خرج دهید و از مشورت با تجربه ها بهره بگیرید. انتقال از شهری به شهر دیگر باید دقیق و با حوصله صورت گیرد تا منجر به پشیمانی و ضرر نشود. در مسائل مالی به یک برنامه ریزی درست نیاز دارید.
● آبان ماه
دردم از یار است و درمان نیز هم
دل فدای او شد و جان نیز هم
درون خود را از قهر و کینه و تردید خالی کنید و جز دوست به چیز دیگری نیندیشید. استعداد و توانایی خود را در رشته های مختلف جدی بگیرید و در پرورش آنها بکوشید. حتی المقدور با کسی شریک نشوید و قدر موقعیت فعلی را بدانید. هر وقت احساس خستگی می کنید، به مسافرت بروید و به خودتان استراحت بدهید. از رفت و آمد با فامیل غافل نشوید و سعی کنید دلخوری ها را از بین ببرید. به فکر سلامت خود باشید و روزی نیم تا یک ساعت ورزش کنید.
● آذر ماه
چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد
نفس به بوی خوشش مشکبار خواهم کرد
با آینده نگری و عبرت از گذشته می توانید به موفقیت های تازه ای دست یابید. به والدینتان بیشتر از قبل احترام بگذارید و توقعات آنها را نادیده نگیرید. برای رسیدن به روزهای روشن باید تاریکی ها را از سر راهتان بردارید و یکی از این تاریکی ها غرور و خودخواهی است. شما باید گاهی حق را به دیگران بدهید تا با وجدانی آسوده به فعالیت بپردازید. خوش قلبی و مهربانی از خصلت های خوب شماست که توجه مردم را به سویتان جلب می کند.
● دی ماه
ذوق چنان ندارد بی دوست زندگانی
بی دوست زندگانی ذوقی چنان ندارد
شما وابستگی شدیدی به دوستانتان دارید، این خوب است، اما به شرطی که در انتخاب آنها کمال دقت را به خرج دهید. در امور مالی دوراندیش و واقع نگر باشید. اگر دلی را شکسته اید برای ترمیم آن اقدام کنید و لجاجت را کنار بگذارید. به پند بزرگترها توجه کنید و آنها را خیرخواه خود بدانید. مغرور بودن می تواند تبعات بدی برای انسان داشته باشد، پس هیچ گاه دچار غرور نشوید، حتی در بهترین موقعیت های اجتماعی.
● بهمن ماه
غنیمت دان و می خور در گلستان
که گل تا هفته ای دیگر نباشد
قدر وقت را بدانید و از لحظه لحظه زندگیتان به نحو احسن استفاده کنید بلند پرواز نباشید و واقع بینانه با امور مختلف روبرو شوید. از انتقاد و نقد شدن رفتار و اعمالتان استقبال کنید، چون به نفع شماست. از قرض گرفتن آن هم به طور افراطی بپرهیزید تا دخل و خرجتان به تعادل برسد. از حرف دوستانه بزرگترها نرنجید، بلکه آن را آویزه گوش خود سازید. افقهای آینده شما روشن و آفتابی است.
● اسفند ماه
از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار
صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد
سره را از ناسره تشخیص می دهید و فرق می گذارید و به همین دلیل کمتر دچار ضرر و زیان می شوید. به خانواده توجه بیشتری کنید. قدر دوستان وفادار خود را بدانید و کاری نکنید که از شما برنجند. برای رسیدن به اهدافتان عجول نباشید و زود ناامید نشوید. اگر قدر توانایی هایتان را بدانید و خود را دست کم نگیرید، قله های افتخار و پیروزی را فتح خواهید کرد. تغییر شغل به صلاحتان نیست.