هندوانه داروی سرماخوردگی

هندوانه میوه بومی کشور آفریقای جنوبی است که در بیشتر کشورهای با آب و هوای استوایی یا معتدل کشت می شود. به گزارش «healthmad» این میوه آب فراوان دارد و به علت کم کالری بودن، یکی از سالم ترین …

هندوانه میوه بومی کشور آفریقای جنوبی است که در بیشتر کشورهای با آب و هوای استوایی یا معتدل کشت می شود. به گزارش «healthmad» این میوه آب فراوان دارد و به علت کم کالری بودن، یکی از سالم ترین میوه ها به شمار می آید.
ویتامین «C» موجود در هندوانه از سرماخوردگی پیشگیری و روند پیری را کند می کند.به علت غنی بودن از ماده معدنی پتاسیم، مصرف آن مانع از بالا رفتن فشار خون و بروز سنگ کلیه می شود.با تقویت کردن سیستم دفاعی، به بدن در مقابله با عفونت ها کمک می کند.هندوانه منبع غنی از کارتنوئید است که خاصیت پیشگیری از سرطان را دارد.مصرف آب این میوه علائم التهاب استخوان و مفصل و آرتریت روماتوئید را از بین می برد.
هندوانه در پیشگیری از دیابت موثر است. منبع مهم آنتی اکسیدان است و به بدن کمک می کند رادیکال های آزاد بدن را خنثی کند، در نتیجه خطر بروز سرطان روده بزرگ را از بین می برد.آنتی اکسیدان موجود در هندوانه خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد.مصرف آن به افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، توصیه می شود.بتاکاروتن موجود در آن، برای تقویت بینایی به خصوص در شب موثر است.لیکوپن که در بیشتر میوه های قرمز رنگ یافت می شود، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.