بهبود دستگاه تنفس با نوشیدنی گرم

گل مغربی نام گیاهی است با خواص دارویی که گلبرگ‌های زردرنگی داشته و اغلب در مناطق شمالی امریکا می‌روید. این گیاه از تاریخچه و قدمت زیادی در طب گیاهی برخوردار بوده و اکنون نیز …

گل مغربی نام گیاهی است با خواص دارویی که گلبرگ‌های زردرنگی داشته و اغلب در مناطق شمالی امریکا می‌روید. این گیاه از تاریخچه و قدمت زیادی در طب گیاهی برخوردار بوده و اکنون نیز بهره‌گیری از آن در تهیه بسیاری داروها از سرگرفته شده است.
ترکیبات موجود در گلبرگ‌های گل مغربی شامل ریزمغذی‌هایی است که نه تنها نیاز بدن را تأمین می‌کند بلکه با تأثیر بر بسیاری واکنش‌های جسمانی، عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن را بهبود می‌بخشد.
چای گل مغربی نیز که از مخلوط یک یا دو قاشق غذاخوری گلبرگ خشک شده در یک فنجان آب جوشیده پس از ۱۰ دقیقه آماده می‌شود بر دستگاه گوارش اثرات مثبتی دارد.
اگرچه تمامی قسمت‌های این گیاه فواید بسیاری دارد و بخصوص روغن تهیه شده از دانه آن برای پوست و اکثر اعضای بدن پرخاصیت شناخته شده ولی مصرف منظم چای گل آن به همراه ریشه تأثیر به‌سزایی در کاهش وزن دارد.این نوشیدنی مقوی معده بوده و کمک زیادی به کاهش نفخ می‌کند.دم‌کرده گل مغربی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن بوده و علاوه بر این ویتامین‌ها، املاح و اسیدهای آمینه زیادی را به بدن می‌رساند.بررسی‌های مختلف حاکی از آن است، چای گل مغربی باعث حفظ شادابی پوست شده و روغن آن از ریزش مو پیشگیری می‌کند. افزایش پاسخ‌های ایمنی نسبت به عوامل عفونی وارد شده به بدن نیز از دیگر خواص گل مغربی است که با مصرف منظم چای آن باعث مصونیت بدن در برابر بسیاری عوارض می‌شود. دم‌کرده ریشه این گیاه نیز باعث کاهش وزن می‌شود.این دم‌کرده گیاهی بر گردش خون بدن مؤثر بوده و علاوه بر تأثیر بر سیستم اعصاب و فواید آرام‌بخشی آن، موجب بهبود عملکرد دستگاه تنفسی می‌شود.