طرح تضمین اصالت کالا

اطمینان از اصالت کالاها از طریق سامانه رمز دار نمودن کالاها بمنظور جلوگیری از تولیدات غیر استاندارد و بالا بردن ضریب اطمینان از اصل بودن یک کالای تولیدی داخلی و یا وارداتی …

اطمینان از اصالت کالاها از طریق سامانه رمز دار نمودن کالاها بمنظور جلوگیری از تولیدات غیر استاندارد و بالا بردن ضریب اطمینان از اصل بودن یک کالای تولیدی داخلی و یا وارداتی ، دستور فرمایید هرگونه کالایی باید دارای یک کد سریال نامبر به همراه یمز اختصاصی باشد.
این کالا در سایت مرکزی ایران کد ثبت میشود و ایران کد به آن یک کد رمز میدهد. مشتری می تواند با وارد نمودن نام و سریال نامبر و رمز کالا از اصالت آن مطمئن شود.
ضمنا بمنظور جلوگیری از تقلب در این روش ، مشتری فقط یک بار حق بازدید از فایل مربوطه در سایت را دارد. بدین معنی که مثلا وقتی یک مشتری کالایی را جهت استفاده خریداری می نماید خودش هم باید مصرف کننده نهایی باشد و زمانی که برای اطمینان از صحت و اصالت کالا به سایت مراجعه مینماید با وارد نمودن مشخصات فوق الذکر ، از اصالت کالا مطئمن میشود.
لذا در صورتی که جاعلان اقدام به جعل برچسب رمز نمایند از آنجاییکه این رمز قبلا توسط مشتری اول وارد سایت شده است لذا سایت پیام هشدار خواهد داد.
ضمن اینکه از آنجاییکه خرید کالا توسط فروشگاه های معتبر و با ارئه فاکتور صورت می پذیرد لذا همان فروشنده در مقابل کالای جعل شده احتمالی بایستی پاسخگو باشد چرا که کدهای لازم را باید به همراه اصل کالا و رمز وکیوم شده مستقیما از مرکز سامانه مدیریتی ایران کد دریافت نموده باشد نه از غیر.
در این طرح همچنین امکان تسری دادن آن به بخش مسکوکات طلا و جواهر آلات و اسکناس های درشت توسط بانک مرکزی و بانکها و صرافی ها وجود خواهد داشت.
کلیه کالاهای تولیدی اعم از ریز و درشت همچنین قطعات یدکی کالاها و خودروها می توانند مشمول اصلی این طرح باشند.


کوروش درخشان یگانه