آیین نامه اجرایی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی

ماده ۱: دانش آموزان دانشسرا و دانش آموزان چهار ساله دوره متوسطه و هنر جویان هنرستانها و آموزشگاه های فنی و حرفه ای به كسانی اطلاق می شود كه طبق برنامه آموزش و پرورش به طور روزانه …

ماده ۱: دانش آموزان دانشسرا و دانش آموزان چهار ساله دوره متوسطه و هنر جویان هنرستانها و آموزشگاه های فنی و حرفه ای به كسانی اطلاق می شود كه طبق برنامه آموزش و پرورش به طور روزانه یا شبانه به تحصیل اشتغال داشته و ارزش تحصیلی آنان با تایید وزارت آموزش و پرورش دیپلم كامل متوسطه یا معادل آن شناخته می شود .
ماده ۲ : اشخاص مذكور در ماده یك این آیین نامه كه به سن مشمولیت رسیده و به تحصیل اشتغال داشته باشند، می توانند تا پایان دوره تحصیلی كه حداكثر تا سن ۲۴ سال تمام خواهد بود از معافیت تحصیلی استفاده نمایند .
ماده ۶ : دانشجو به كسی اطلاق می گردد كه طبق برنامه و مقررات وزارت فرهنگ و آموزش عالی در یكی از دانشگاهها یا موسسات آموزش عالی یا خارج كشور كه مورد تایید وزارتخانه ذیربط و شرط ورود به آنها داشتن حداقل دیپلم كامل متوسطه یا معادل آن باشد به تحصیل اشتغال ورزد .
ماده ۲۹: مشمولانی كه دارای دیپلم متوسطه و فاقد غیبت باشند در صورتی كه در یكی از حوزه های علمیه پذیرفته شوند از معافیت تحصیلی استفاده خواهند نمود به شرطی كه تا سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی نمایند .