۷ روش برای مدیریت موفقیت آمیز

مدیران موثر به المان های متعددی در مدیریت توجه نشان می دهند یکی از این المان ها هدایت و یادگیری در درون سازمان است. بنابراین خیلی مشکل است که تیتر مدیریت موفق را انتخاب کنیم …

مدیران موثر به المان های متعددی در مدیریت توجه نشان می دهند یکی از این المان ها هدایت و یادگیری در درون سازمان است.
بنابراین خیلی مشکل است که تیتر مدیریت موفق را انتخاب کنیم و بگوییم که هفت روش زیر از موارد موفقیت به شمار می روند. با این وجود من بر این باورم که بدون هفت روش زیر شما نمی توانید مدیر موفقی باشید.
مهمترین بخش در مدیریت این است که فردی باشید که بخواهید دیگران آن را دنبال کنند. هر حرکتی که شما در یک تشکیلات سازمان یافته انجام می دهید به اینکه دیگران بخواهند شما را در آینده دنبال کنند، موثر است.
● یک مدیر موفق که دیگران بخواهند وی را دنبال کنند باید خصوصیات زیر را داشته باشد.
▪ باید روابط بین فردی مستحکم و مسئولیت پذیر در بین افراد ایجاد کنید. باید رفتارهای مناسب پرسنل و همکاران و سرپرستان یعنی نشان دادن توجه به امور، همکاری ها، حضور مستمر و احترام گذاشتنشان را گزارش کنید.
▪ ارتباط موثر داشته باشید. چه به صورت رو چه در ایمیل ها و چه در نامه های اداری. گوش دادن به دگران نتیجه دو برابر برای شناخت افراد و نحوه برخور آنها به شما می دهد.
▪ یک تیم تشکیل دهید و به پرستل این امکان را دهید که در کارهای گروهی شرکت کنند افراد احساس می کنند که بیش از پیش مفید هستند و کارایی شان بالا رفته است و می توانند تیم های بیشتری هم تشکیل دهند.
▪ مسائل مالی را در نظر بگیرید. هدف هایی را در نظر بگیرید و میزان فعالیت و پیشرفت افراد را در نظر بگیرید.
▪ فضایی را به وجود بیاورید که در آن افراد از سلامت روانی برخوردار باشند و به حدی که پویایی خود را از دست ندهند و در جهت رسیدن به اهداف سازمان تلاش فراوان بکنند.
▪ از مثال ها پیروی کنید اگر کسی کار درستی انجام داده و به شما اثبات شده است آن را دنبال کنید و جواب بگیرید.
▪ به دیگران کمک کنید تا رشد کنند و از طریق آموزش و یادگیری های حرفه ای توانایی ها و استعداد های خود را توسعه بخشند.

humanresources.about.com