ما همیشه درباره‌ی پول جنگ داریم

▪ سؤال: من و شوهرم دائما در مورد پول جنگ داریم. او می‌خواهد در حساب‌ها به صرفه عمل کند. هر دوی ما شغل به نسبت خوبی داریم ، اما هیچ پس اندازی نداریم. و حالا او می‌خواهد که یک خانه ی بزرگ …

▪ سؤال:
من و شوهرم دائما در مورد پول جنگ داریم. او می‌خواهد در حساب‌ها به صرفه عمل کند. هر دوی ما شغل به نسبت خوبی داریم ، اما هیچ پس اندازی نداریم. و حالا او می‌خواهد که یک خانه ی بزرگ تر بخرد. من از این کار می‌ترسم اما او می‌گوید که تو غیر منطقی هستی. شاید این چنین باشد اما ما نباید برای تحصیل بچه‌ها و بازنشستگی خودمان پس انداز داشته باشیم؟ من احساس می‌کنم که ما در زندگی عملا گنجشک روزی هستیم. این موضوع باعث نابودی رابطه ی ما شده است. ما چگونه یک راه اساسی ایجاد کنیم.
ـ پاسخ:
زمانی که در جایی پول مورد بحث قرار می‌گیرد همه چیز وارونه می‌شود. شوهرتان فردی دست و دلباز و شما فردی هستید که پس انداز را می‌پسندید. این تا اندازه ای می‌تواند مفید باشد چون شما هم دیگر را خنثی می‌کنید. اگر هر دوی شما ولخرج بودید هیچ چیزی را نمی‌توانستید پس انداز کنید و اگر هر دوی شما فقط به فکر پس انداز بودید، به خطر می‌افتادید و هیچ چیز بهتر و مطبوعی را نمی‌گرفتید. هر کدام شما می‌توانید روش‌های خودتان را برای پول داشته باشید. حتی اگر درآمد کمی دارید ، باید مقداری پول کنار بگذارید. شما باید در اولین قدم باید به یک مشاور مالی و حساب دار مراجعه کنید، بنابراین شما شخص سومی پیدا کردید که نظرات حرفه ای دارد و به شما می‌گوید که توانایی تغییر مکان دارید یا نه و همچنین اگر نخواهید خانه هم بخرید به حساب‌های شما کمک خواهد کرد. و بودجه‌ی شما را طوری تنظیم می‌کند که در مواقع بی کاری و تعطیلی‌ها لذت ببرید. همیشه زیرکانه پس انداز کنید، خرج‌های کوچک می‌تواند لذت خواب شب را از شما بگیرد.