جی وی سی اولین پروژکتور ۸K خود را ارائه کرد

با توجه به تنوع رو به ازدیاد دوربین های عکاسی ۱۰۰ مگاپیکسلی و دوربین های فیلمبرداری ۴۲۴۰p، جی وی سی پروژکتور ۸K جدیدش (۸۰۰۰ پیکسل افقی) را با روشنایی ۱۰ هزار لومن و نسبت کنتراست …

با توجه به تنوع رو به ازدیاد دوربین های عکاسی ۱۰۰ مگاپیکسلی و دوربین های فیلمبرداری ۴۲۴۰p، جی وی سی پروژکتور ۸K جدیدش (۸۰۰۰ پیکسل افقی) را با روشنایی ۱۰ هزار لومن و نسبت کنتراست ۵۵۰۰:۱ رونمایی کرد و بالاخره ویدئو پروزکتوری پیدا شد که امکان پخش ultra-HD را داشته باشد.
جالب اینجاست که ۸K چنان کیفیت بالایی است (۸۱۹۲x۴۳۲۰ پیکسل) که یافتن فیلمی اینچنین تقریبا غیر ممکن است، مگر اینکه تصمیم داشته باشید تا با عکس های Full-size دوربین هاسلبلاد تان یک اسلاید بسازید. به نظر می رسد چنین کیفیتی در آینده نزدیک هم مورد استفاده نباشد. البته JVC یک نسخه ۴K هم (۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل) از این پروژکتور ارائه کرده است که احتمالا به زودی تبدیل به استاندارد تصاویر ویدئویی خواهد شد. کار این پروژکتور با کیفیت دوربین های سینمایی HD امروزی برابری می کند.
JVC برای جور کردن جنسش یک نمونه اولیه هم از دوربین فیلمبرداری ۴K اش ارائه نموده، که از بسیاری دوربین های استودیویی موجود کیفیت بالاتری دارد. هیچ نکته بخصوصی در خصوص این دوربین و مشخصات فنی آن اعلام نشده و فعلا فقط می دانیم که قرار است قیمتی کمتر از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد!