راهنمای جام جهانی ۲۰۱۰ ـ استادیوم فری استیت

بلوئمفونتین، یکی از شهرهای میزبان رقابتهای جام جهانی است و استادیوم فری استیت، یکی از میزبانهای این بازیهاست. ● شهر : بلوئمفونتین / مانگائونگ ● پوشش: چمن ● ظرفیت: ۴۶ هزار نفر …

بلوئمفونتین، یکی از شهرهای میزبان رقابتهای جام جهانی است و استادیوم فری استیت، یکی از میزبانهای این بازیهاست.
● شهر : بلوئمفونتین / مانگائونگ
● پوشش: چمن
● ظرفیت: ۴۶ هزار نفر
بلوئمفونتین در ایالت مانگائونگ که در زبان محلی به معنی "مکان یوزپلنگها" است قرار دارد و در همین شهر است که می توانید استادیوم فری استیت را بیابید.
این ورزشگاه که اخیرا بازسازی شده، در جریان رقابتهای جام کنفدراسیونها در سال ۲۰۰۹ نیز مورد استفاده قرار گرفت و دیدار تاریخی دو تیم اسپانیا و آمریکا که با شکست اسپانیا همراه بود در آن برگزار گردید.
نام این ورزشگاه از نام ایالتی که در آن قرار گرفته،مشتق شده و در جریان بازیهای گروهی و مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملتهای آفریقادر سال ۱۹۹۶ و مسابقات جهانی راگبی در سال ۱۹۹۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.
این ورزشگاه که اخیرا بازسازی شده، زمین خانگی تیم راگبی چیتا نیز هست و گنجایش این ورزشگاه از ۳۸ هزار نفر به ۴۵ هزار افزایش یافته.افزایش صندلی های جایگاه وی آی پی، وسعت مرکز استقرار خبرنگاران، پارکینگ و امکانات امنیتی بیشتر از جمله سایر تغییراتی است که در این ورزشگاه اعمال شده است.
● اطلاعات :
- این استادیوم در حقیقت یک مجموعه ورزشی بزرگ است که امکاناتی برای ورزشهای هاکی، کریکت، دو و میدانی و تنیس دارد
- تغییرات و بازسازی این ورزشگاه باعث شد تا تعداد صندلی های آن از ۳۸هزار تا به ۴۶ هزار صندلی افزایش یابد.
- سایر تجهیزاتی که در حین بازسازی به این ورزشگاه اضافه شد، پروژکتورهای مناسب، اسکوربورد الکترونیک و سیستم های صوتی می باشد.
● تاریخچه
ورزشگاه فری استیت، سابقه ای طولانی در برعهده گرفتن مسابقات مهم را دارد، چرا که از زمان تاسیسش در سال ۱۹۵۲ میزبانی مسابقات مختلفی در راگبی و فوتبال را عهده داربوده. تعدادی از مسابقات جام جهانی راگبی در سال ۱۹۹۵ و جام ملتهای آفریقا در سال ۱۹۹۶ در آن برگزار شده.
● رسیدن به ورزشگاه
دسترسی به این ورزشگاه که در وسط آفریقای جنوبی قراردارد، بسیار آسان است. فرودگاه بین المللی بلوئمفونتین در نزدیکی ورزشگاه فری استیت است و دسترسی به این ورزشگاه از طریق قطار و اتوبانها نیز ساده است.
● نکات مثبت و منفی
- این ورزشگاه بارها و بارها میزبان رویدادهای مختلف بین المللی بوده و تجربه این میزبانی را به بهترین نحو ممکن داراست.
- ساکنان این شهر نیز شیفته ورزش هستند و این قطعا جو هیجان انگیزتری را در شهر بلوئمفونتین حکمفرما خواهد ساخت. به ویژه دیدار آفریقای جنوبی و فرانسه که در مرحله گروهی در شهر بلوئمفونتین برگزار می شود، قطعا با شور و هیجان بی نظیری دنبال خواهد شد.
- واحد وی . آی.پی این ورزشگاه بسیار بزرگ و مجهز است.
- به دلیل برگزاری مسابقات راگبی در زمین این ورزشگاه، آسیب هایی به آن وارد شده و به همین دلیل زمین چمن فری استیت نیاز به مراقبتهای ویژه دارد.
- شبهای زمستانی بلوئمفونتین بسیار سرد است و طراحی این ورزشگاه به نحوی است که شرایط حفاظتی خوبی از تماشاگران در قبال سرما یا گرما را ندارد.
● بازیهای این ورزشگاه
این ورزشگاه میزبان۵ دیدار مرحله گروهی و یک دیدار مرحله یک هشتم پایانی خواهد بود و هواداران حاضر در این ورزشگاه می بایست خود را برای تماشای بازیهای هیجان انگیزی آماده کنند. یکی از این دیدارهای جذاب میان تیمهای ژاپن و کامرون خواهد بود. مصاف یونان و نیجریه؛ رویارویی اسلواکی و پاراگوئه و سوئیس و هندوراس از دیگر دیدارهای این ورزشگاه خواهند بود.مصاف آفریقای جنوبی و فرانسه که در فری استیت برگزار می شود را فراموش نکنید.!