درمان با گل همیشه بهار

● دارو خانه در سلسله کوه : درمان با گل همیشه بهار؟ گل کوچک نارنجی رنگی که ما عادت کرده ایم آن را پنجه بنامبم خواص دارویی خاصی دارد. و به دست آوردن آن کاملا سخت نیست: چیدن این گل تقریبا …

● دارو خانه در سلسله کوه : درمان با گل همیشه بهار؟
گل کوچک نارنجی رنگی که ما عادت کرده ایم آن را پنجه بنامبم خواص دارویی خاصی دارد. و به دست آوردن آن کاملا سخت نیست: چیدن این گل تقریبا در هر سلسله کوهی ممکن است و حتی در تپه های پر گل.
اولین کسانی که شروع به استفاده از گلهای همیشه بهار کردند رومیان باستان بودند. این گل با نور باز می شود و در شب بسته،‌ و هر روز این کار را تکرار می کند. شکلهای دو آتشه جدید این گل آنقدر گل آذین ها را افزایش داده اند که تقریبا در شب نیز بسته نمی شوند. اما پنجه های گیاه به خاطر شکل دانه نامیده شده است.
در قدیم گل همیشه بهار نه تنها به عنوان دارو بلکه به عنوان گیاه خوراکی نیز مصرف می شد. برگهای بودار آن را مصرانه برای سالاد استفاده می کردند،‌و از گلها برای «جعل» ادویه بسیار گرانقیمت زعفران استفاده می کردند. گل همیشه بهار را می توان به عنون رنگ زرد خوراکی برای رنگ دادن به غذاهایی که با کشک درست می شوند و یا کلوچه ها استفاده کرد. اما وقتیکه آن را با روغن مخلوط می کنند احتیاج به خواباندن بیشتری دارد. می توان گل آذین ها را به سالاد اضافه نمود که بسیار مفید و زیبایی بخش است.
● نسخه های دارویی
دم کرده گل همیشه بهار: ۲ استکان گل همیشه بهار را با ۲۵۰ میلی گرم آب جوشیده به مدت یک ساعت در جای گرم نگه میدارند، و سپس آن را از صافی می گذرانند. هنگام بیماری های التهاب معده، کولیت،‌التهاب روده کوچک‌، بیماری های کیسه صفرا و سنگهای کلیه، ورم مهره پشت،‌اگزمای کودکان، حساسیت و نیز هنگام سرگیجه، سرفه و سرماخوردگی استفاده می کنند.
ماسک ها با دم کرده گل همیشه بهار پوست خراب را تمیز می کنند، در درمان آکنه کمک میکنند. می توان موها را با دم کرده گل همیشه بهار برای تقویت و بخشیدن رنگ طلایی به موها شستشو داد.


مترجم: سمانه علی پور
منبع: http://۴seasons.aif.ru