وب سایت های کوچک ، آسان ترین راه برای برداشتن بزرگترین قدم ها

اگر نگاهی به سیستم های پرداخت به ازای فروش مانند سیستم های معتبر cj,clickbank و… انداخته باشید. با نوعی از وب سایت ها آشنا می گردید وب سایت هایی که با طولی بلند بالا! و طراحی بسیار ابتدایی …

اگر نگاهی به سیستم های پرداخت به ازای فروش مانند سیستم های معتبر
cj,clickbank و… انداخته باشید. با نوعی از وب سایت ها آشنا می گردید وب سایت هایی که با طولی بلند بالا! و طراحی بسیار ابتدایی و ساده ، که معمولا، جزییات محصولی را در آن به همراه سبد خرید قرار داده اند ، این محصولات را معمولا اطلاعاتی در بر می گیرد که شخص بر حسب تجربه به دست آورده است و یا اطلاعاتی که وی آن ها را جمع آوری و دسته بندی کرده است، گاهی این کالا می تواند نرم افزاری ساده اما پرکاربرد،یک کتاب الکترونیک و یا هر محصول دیگری که معمولا کاربران اینترنت به آن نیاز جدی دارند.
خود من در اولین نگاه هیچ دلیلی را برای پیروزی این نوع تجارت نمی دیدم، وب سایت هایی با طراحی ابتدایی ، آن هم در حدود یک تا سه صفحه ، چه چیزی می تواند داشته باشد، که آن ها را در مقابل فروشگاه های بزرگ آنلاین سرپا نگاه دارد. پس از اینکه ده ها وب سایت از این نوع را در جاهای مختلف مشاهده کردم ، متوجه شدم که باید ویژگی یا ویژگی های خاصی در این نوع وب سایت ها باشد ، که افراد زیادی به آن روی آورده اند. در آغاز اینگونه اندیشیدم که ممکن است راحتی در طراحی و بارگزاری آن ها باشد ، که تاجران کسب و کار الکترونیک این نوع وب سایت ها را برای فروش محصولاتشان انتخاب کرده اند.اما پس از مشاهده بعضی از این نوع وب سایت ها که با تمام سادگی طراحی کاملا حرفه ای و حساب شده ای داشتند ،دانستم که مطمئنا دلایل مهمتری نیز ممکن است وجود داشته باشد.
پس از چک کردن مشخصات بعضی از این وب سایت ها به اطلاعاتی دست یافتم که تقریبا در همه ی آن ها یکسان بود:
۱) رتبه این وب سایت ها در موتور جستجوی گوگل به طور میانگین ۲ می باشد، کمترین این رتبه های ۰ و بیشترین آن ها ۵ بود
۲) اکثر این وب سایت های روزانه بازدیدی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تا دارند، که برای وب سایتی با سه صفحه ، بازدید خوبی است. بیشتر این بازدید ها ورودی هایی از موتور های جسجتو ، سایت های انتشار رایگان مقالات، سایت های پرداخت به ازای فروش و بعضی از وب سایت های بازاریاب ، تشکیل می داد.
۳) صاحبان این نوع تجارت الکترونیک معمولا تعداد زیادی از این نوع وب سایت ها دارند که با پیوند های به یکدیگر متصل اند، گاهی تعداد این وب سایت ها به ۱۰۰ وب سایت مختلف هم می رسد!
۴) نکته ی جالب دیگری که در خصوص این وب سایت ها مشاهده کردم ، بهینه سازی بسیار عالی آن ها برای موتور های جستجو بود، شما با جستجوی کلمات کلیدی محصولات آن ها ، معمولا نام این وب سایت ها را در اولین خطوط حاصل از جستجو مشاهده خواهید کرد!
با کنار هم قرار دادن این اطلاعات و انجام یک بررسی کوچک می توان به نکات جالبی دست یافت، نکاتی که برای شروع موفقیت آمیز تجارت الکترونیک، می تواند کاملا تاثیر گذار باشد:
۱) این وب سایت ها با داشتن طراحی ساده و کم بودن صفحات و فروش فقط یک محصول ، انتخاب را برای خریدار آسان نموده و از مشغول شدن ذهن وی به انجام فعالیت های دیگر جلوگیری می کند.
۲) این وب سایت ها با اینکه روزانه فقط ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بازدید دارند، بازدیدی که نسبت به فروشگاه های بزرگ اصلا چیزی حساب نمی گردد، اما به دلیل اینکه اکثر بازدید کنندگان این وب سایت ها می دانند که چه می خواهند پس بنابراین اکثر بازدید ها ، بازدیدهای کاملا تاثیر گذار می باشند که در بیشتر مواقع به خرید می انجامند.
۳) با ایجاد این وب سایت ها شما کمترین هزینه ممکن را برای شروع یک کسب و کار الکترونیک را صرف می کنید، شما فقط به یک طراحی ساده ، کمی هزینه برای بهینه سازی در موتور های جستحو و هزینه مختصری برای فضا و دامنه مورد نظرتان نیاز داردید.
پس از انجام این بررسی می توان به این نتیحه رسید ، که بهترین راه برای شروع کسب و کار اینترنتی ساخت یک وب سایت کوچک و ارائه یک محصول پرطرفدار است، البته راه اندازی این نوع وب سایت ها به نظر من به هیچ وجه مناسب شرکت های بزرگ با محصولات زیاد نمی باشد، این نوع وب سایت بیشتر مناسب کسانی است که کسب و کار اینترنتی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده اند و به صورت پاره وقت به انجام آن می پردازند.

حسین حاجی پور
http://۱webgard.ir
مرجع: خانه کارآفرینان