گل های شقایق در نیاسر

دشت های سرسبز نیاسر با رویش گل‌های وحشی و زیبای آلاله آراسته و رنگین شده است. این گل‌ها که از خانواده شقایق‌ها هستند هر ساله از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت با رویش در ده‌ها …

دشت های سرسبز نیاسر با رویش گل‌های وحشی و زیبای آلاله آراسته و رنگین شده است. این گل‌ها که از خانواده شقایق‌ها هستند هر ساله از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت با رویش در ده‌ها هکتار از زمین‌های نیاسر با زیبایی، طراوت و شادابی خیره‌کننده چشم رهگذران را نوازش می‌دهد.
اما رویش این آلاله‌های وحشی که در گونه‌ها و رنگ‌های سرخ و صورتی پررنگ در دشت‌ها و دامنه‌های کوه‌های نیاسر خودنمایی می‌کند امسال به خاطر گرمای زودرس از اواسط اسفند شروع شده است.
در شهر سبز نیاسر علاوه بر رویش آلاله و در آستانه شکفتن گل محمدی، شقایق‌های وحشی سرخ نیز توانسته چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کند و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر را تشکیل دهد.
به گزارش خبرنگار ما از کاشان ،‌شقایق‌های وحشی نیز همه ساله در دشت‌های گل محمدی از شادی شکفتن این گل‌ها قد می‌کشند و با رویش خود تبریک و شادباش خود را از شکفتن گل محمدی به همه هدیه می‌کنند.
گل‌های وحشی شقایق نیز ده‌ها هکتار از زمین‌های دشت‌های شهر سبز نیاسر را به خود اختصاص داده و هر ساله با بدرقه آلاله‌های صورتی از آمدن گل محمدی استقبال می‌کنند.زمان رویش شقایق‌های وحشی نیز از اواسط اردیبهشت تا پایان خردادماه است.
همه ساله با آغاز بهار در کنار شکفتن شکوفه‌های درختان میوه دشت‌های نیاسر شاهد رویش آلاله‌های زیبایی است که در گستره وسیع، چشم‌اندازی دلفریب خلق می‌کنند. گل‌های آلاله نیاسر که دارای رنگی خاص و منحصر به فرد است از گونه شقایق‌هاست که از طریق پیاز تکثیر می‌شود.
این گل‌ها که از اواسط فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت می‌رویند با طلوع آفتاب باز شده و پس از غروب خورشید بسته می‌شوند.گل آلاله نیاسر دارای ۴ گلبرگ است که گلبرگ آن یک در میان سفید و صورتی است.
شهرنیاسر همچون نگینی سبز بر دامنه کوه‌های کرکس و در ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان کاشان واقع شده است که با دارا بودن ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی منحصر‌به فردش جایگاه ویژه‌ای را در صنعت اکوتوریسم کشور دارد. گفته می‌شود که اردشیر بابکان پس از تصرف اصفهان و در راه بازگشت دستور ساخت نیاسر را داده است.