تکبر نقطه مقابل جذابیت است

با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید. این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی‌ را بازی می‌کند. چیزهایی که خوشتان می‌آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آن‌ها اشاره …

با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید. این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی‌ را بازی می‌کند.
چیزهایی که خوشتان می‌آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آن‌ها اشاره داشته باشید. در پذیرش تعریف و تمجید مهربان باشید. این فکر را که برخی از تعریف و تمجید‌ها هدف خاصی را در پس خود دارند را از ذهن بیرون کنید. در قبول هر نوع تعریف و تمجیدی پرحرارت و علاقمند ظاهر شوید. خیلی بیشتر از گفتن یک "خیلی ممنون" ساده پیش بروید.
در عین حال باید دقت داشته باشید که برداشت بدی از تعریف‌های دیگران نکنید. یکی از نکات ضروری که باید همواره به خاطر داشته باشید، ماهیت صحبت کردن است. برخی از افراد هستند که در درون خود احساس ناامنی می‌کنند و به راحتی نمی‌توانند تعریف و تشکر دیگران را پذیرا شوند.
در مورد یک چنین افرادی بیشتر باید دقت کنید و روان و سلیس با آن‌ها صحبت کنید. برخی از افراد هستند که مقوله تکبر و جذابیت را اشتباه می‌گیرند. درحقیت باید دانست که تکبر نقطه مقابل جذابیت است. جذابیت حس رضایت دیگران را بر می‌انگیزد، اما تکبر فقط می‌خواهد حس رضایت فردی را برانگیزاند. تکبر افرادی را جذب می‌کند که در وجود خود ناامنی‌هایی دارند، اما جذابیت توانایی جذب تمام افراد را دارد.