راه هایی ساده برای یک ازدواج بی درد سر!!

یک جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسی را مشخص کند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانی ، چگونگی مقدمات یک زندگی دو نفره ولی همه اینا کافی نیست زندگی مشترک نیاز …

یک جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسی را مشخص کند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانی ، چگونگی مقدمات یک زندگی دو نفره ولی همه اینا کافی نیست زندگی مشترک نیاز به مهارت دارد:
یک جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسی را مشخص کند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانی ، چگونگی مقدمات یک زندگی دو نفره راحت نه تجملاتی ، تدارک یک کار مشخص ولو با حقوق اندک حالا نوبت به راهایی میرسد که ازدواج شما را به یک ازدواج آرمانی و شاعرانه نزدیک‌ می‌کند:
۱) هدف ازدواج : بیاید نیاز‌های خود به ازدواج را به دو بخش تقسیم کنید نیاز‌های روحی و جسمی . همیشه سعی کنید ساده به همه آنها بنگرید و آنها را با نیاز‌های طرف مقابل هماهنگ کنید . با گفتمان میتوانید به این شناخت دست یابید و کم کم با یکدیگر هماهنگ شوید .
۲) سوال از دیگران : حتما شما در اطراف خود زوج‌هایی را‌ می‌شناسید . چه موفق ؛ چه نا موفق ، از ایشان تا محدوده ایکه‌ می‌توانید سوال کنید و راهکارها و نوع تنش‌ها و نقاط ضعف و قوت ازدواج آنها را دریابید . و از همه آنها نکته بگیرید.
۳) فیلم‌های برتر در زمینه ازدواج یا روابط خانوادگی را تماشا کنید : این فیلم‌ها مطابق با هر فرهنگی و در هر کشوری شاخصه‌هایی دارد ، با دیدن آنها یک الگوی خوب از زندگی مشترک به دست می آورید.
۴) به متون قدیمی و کتب معروف در این زمینه مراجعه کنید : اسطوره‌ها همیشه سخنانی دارند که تا سالها باقی و اثر گذار است ، آنها را به کار بندید.
۵) به سایت‌هایی مراجعه کنید که سوال و جواب زوج‌ها در آن و جواب مشاوران در آن آمده . این سایت‌ها بسیار به شما کمک‌ می‌کند مشکلات احتمالی را بیابید و چاره آن را پیش از وقوع بدانید یا جلو پیشامد آن را بگیرید.
۶) محدوده استقلال خود را مشخص کنید: با همسر آینده خو صحبت کنید و از او بخواهید محدوده استقلال خود را معلوم کند ، چه در روابط خانوادگی اش چه روابطش با همسر آینده اش . شما هم از خود بگویید ولی اصرار به موقعیت خود نورزید . چرا که در زندگی مشترک همه اینها دستخوش تغیر خواهد بود.
۷) از بحث نهراسید : این بحث و جدل‌هاست که شما را بیشتر با هم آشنا‌ می‌کند و برای هم‌ می‌سازد . ولی در کل در این بحث‌ها هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها را توامان ببینید.
۸) بیاد داشته باشید زمان همه مشکلات حل خواهد کرد چرا که شناخت ها را تکمیل و علاقه را دو چندان می کند.