پیشگیری از دیابت با قهوه

قهوه از نوشیدنی‌هایی است که اگرچه زیاده‌روی در مصرف آن، جزو عادات غذایی غلط محسوب می‌شود، ولی قطع استفاده از آن خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. عادات غذایی غلط، اصطلاحی …

قهوه از نوشیدنی‌هایی است که اگرچه زیاده‌روی در مصرف آن، جزو عادات غذایی غلط محسوب می‌شود، ولی قطع استفاده از آن خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.
عادات غذایی غلط، اصطلاحی است که بارها در مکالمه‌های روزمره از آن استفاده می‌شود.
به رغم آنکه اغلب مردم از برخی شیوه‌های تغذیه‌ای نادرست خود گله‌مند هستند و تلاش می‌کنند تا از الگوی غذایی مناسبی پیروی کنند، گاهی اوقات برخی عادات غلط از جمله نوشیدن قهوه، مثبت تلقی می‌شود.
براساس تحقیقاتی که پژوهشگران به آن پرداخته‌اند، قهوه حاوی ترکیبات مفیدی است که سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و فعالیت هورمون انسولین را تا حدود ۱۵ برابر بهبود می‌بخشد.
منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه، میزان جذب روده‌ای را افزایش می‌دهد و به این ترتیب از میزان قند خون می‌کاهد. پیشگیری از آسیب سلولی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از دیگر فواید عادت به مصرف قهوه است.
بنابر پژوهش‌های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند قطع مصرف قهوه عوارضی را به دنبال دارد به طوری که باعث کاهش جذب قند شده و با اثر بر فعالیت انسولین فرد را در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار می‌دهد بنابراین بهتر است این عادت غذایی ترک نشود.
این درحالی است که چای سبز و سیاه چنین خاصیتی داشته و ترک استفاده از آنها برخلاف گذشته، جذب روده را دچار مشکل می‌کند.