افزایش سرعت گوشی موبایل با بهینه سازی کارت حافظه!

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‏دهد؛ گوشی تلفن‏ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‏کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‏کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ …

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‏دهد؛ گوشی تلفن‏ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‏کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‏کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‏شوند. تصمیم می‏گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‏شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‏ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!
اگر از گوشی استفاده می‏کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‏تواند مربوط به آن باشد.
همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‏کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‏دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.
جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‏ ریدر Ram Reader یا کارت‏خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‏توانید (ترفند سیتی) به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‏ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‏شود حتمأ یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.
پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.
ـ سپس به تب Tools بروید.
ـ اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.
ـ در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.
ـ بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‏کشد تا علیات پایان پذیرد.
ـ پس از پایان کار شما می‏توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید.
ــ در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید.
ـ تفاوت سرعت محسوس است.
ـ از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتمأ یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید.