ذات الریه، علایم، درمان

ذات الریه، نوعی عفونت ریوی همراه با سرفه، تب و مشکل تنفسی است. در بیشتر افراد این بیماری طی ۳ -۲ هفته با استراحت در منزل قابل درمان است اما کودکان، افراد بیمار و یا مسن ممکن است …

ذات الریه، نوعی عفونت ریوی همراه با سرفه، تب و مشکل تنفسی است. در بیشتر افراد این بیماری طی ۳ -۲ هفته با استراحت در منزل قابل درمان است اما کودکان، افراد بیمار و یا مسن ممکن است نیاز به بستری شدن پیدا کنند. درباره این بیماری مطالبی را به نقل از «MSNBC» آورده ایم. علت ذات الریه؛ ذات الریه براثر وارد شدن باکتری و یا ویروس به ریه ها ایجاد می شود. ابتلا به بیماری های مزمن یا طولانی مدت مانند آسم، بیماری قلبی، سرطان و دیابت نیز فرد را مستعد به ابتلا می کند.
● علایم ذات الریه؛
▪ سرفه با خلط های سبز یا قهوه ای متمایل به قرمز با لکه های خون
▪ تب ونفس کشیدن تند و پشت سرهم
▪ تب و لرز
▪ درد سینه به هنگام سرفه و نفس کشیدن
▪ ضربان تند قلب
▪ احساس ضعف و خستگی
▪ حالت تهوع
▪ اسهال
● درمان بیماری:
برای درمان ذات الریه بر اثر باکتری آنتی بیوتیک به بیمار تجویز می شود و باید دوره درمان را تکمیل کند. برای ذات الریه ویروسی، استراحت در منزل تجویز می شود.
● پیش گیری:
برای افراد بالای ۶۵ سال که سیگاری هستند و یا از مشکل قلبی یا ریوی رنج می برند، واکسن ذات الریه توصیه می شود. با فاصله گرفتن از افراد سرماخورده، مبتلا به آنفلوآنزا، سرخک و آبله مرغان و رعایت بهداشت دست ها از شیوع ویروس و باکتری این بیماری جلوگیری کنید.