سلامتی را بخورید

غلات و دانه ها نه تنها یک تغذیه خوب را فراهم می‌کنند بلکه بر زیبایی پوست و اندام هم مؤثرند. چند دانه از بعضی از تنقلات به خوبی می‌توانند از نظر ارزش غذایی جایگزین یک ساندویچ شوند. …

غلات و دانه ها نه تنها یک تغذیه خوب را فراهم می‌کنند بلکه بر زیبایی پوست و اندام هم مؤثرند. چند دانه از بعضی از تنقلات به خوبی می‌توانند از نظر ارزش غذایی جایگزین یک ساندویچ شوند. با توجه به کم بودن هیدراتهای کربن در دانه ها ضرر آن برای دور کمر شما کمتر از دیگر خوراکیهاست. از این گذشته به عملکرد مغز کمک می‌کنند و برای سیستم اعصاب بسیار مفید هستند.
● انجیر
انجیر از نظر ارزش غذایی بسیار قابل توجه است و تب را پایین می‌آورد و از عطش می‌کاهد. انجیر برای تنگی نفس و سرفه و سینه درد مفید است.اگر انجیر را با معده خالی میل کنید به چاقی شما اگر لاغر هستید کمک می‌کند.
● کشمش
کشمش بر سیستم عصبی تأثیر مثبت دارد و به شما کمک می‌کند جلوی عصبانیت خود را بگیرید. کشمش قلب را تقویت می‌کند و صفرا را کوچک می‌کند. از مخلوط کشمش و میوه های دیگر برای بهبود بیماری ها ی مختلفی استفاده می شود.
● گردو
گردو اندام ها را نرم می‌کند و ذرات جامدات را حل می‌کند. برای سوء هاضمه بسیار مفید است مغز و قلب و جگر را تقویت می‌کند و باعث تقویت حواس پنج گانه می‌شود. گردو برای افراد مسن بسیار مفید است.
● عسل
عسل خون را تصفیه کرده شکم و روده را پاکیزه می‌گرداند. مخلوط آن با شکر برای بینایی و گلو درد مفید آست و برای تنگی نفس و زخم معده مفید است و کیفیت اسپرم را افزایش می‌دهد عسل سخت و دیر هضم است و برای کسانی که دستگاه گوارش ضعیف دارند می‌تواند مضر باشد.
● پسته
پسته برای قلب و مغذ مفید است و همچنین برای حالت تهوع و ناراحتی های کبدی مفید است. بدخوری پسته برای دستگاه گوارش می‌تواند بسیار مضر باشد.