تعامل در تبلیغات دینی، ضرورتی حتمی

تبلیغات در جهان امروز با توجه به پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و گسترش فناوری های روز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از این روست که همواره استعمارگران در قرون جدید از این …

تبلیغات در جهان امروز با توجه به پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و گسترش فناوری های روز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
از این روست که همواره استعمارگران در قرون جدید از این امر برای به زیر سلطه درآوردن کشورهای ضعیف و عقب نگه داشته شده استفاده می کنند.
اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که به نقش تبلیغات و اسلام در منابع اسلامی و غربی در دنیای فعلی توجهی هر چند گذرا داشته باشیم چرا که گروه های اسلامی مختلف، تلاش دارند تا از طریق رسانه های جمعی چشم انداز های ویژه خویش را در جهان مطرح کنند.
از طرفی دیگر کشورهای غربی نیز در صدد هستند تا به نحو فزاینده ای اغلب منابع اطلاعاتی درباره اسلام را که در خدمت منافع خاص آن ها طراحی شده اند در اختیار بگیرند تا از این طریق بتوانند به اهداف مورد نظر خود دست یابند.
شاید از این روست که با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در اول تیر با صدور فرمانی تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را خواستار شدند و از آن پس این روز به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گذاری شد.
از آن پس تاکنون هر چند اقدامات موثر بسیاری توسط سازمان تبلیغات اسلامی در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری و غیره آن هم در حوزه دینی صورت گرفته است، ولی از آن جایی که دستگاه های اجرایی و تشکل های فرهنگی و هنری کشور خود را با بیان این امر همراه نکرده اند که هیچ، بلکه خودشان نیز به موازات اقدامات این سازمان، فعالیت های مشابهی را انجام داده اند و این گونه اقدامات کمتر در سطح جامعه اسلامی ما نمود داشته است.