مأخذشناسی توصیفی عناصر داستان ایرانی

کتاب «مأخذشناسی توصیفی عناصر داستان ایرانی» عنوان کتاب جدیدی از مرحوم حسین حداد است که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. به گزارش ستاد خبر انتشارات سوره مهر، این …

کتاب «مأخذشناسی توصیفی عناصر داستان ایرانی» عنوان کتاب جدیدی از مرحوم حسین حداد است که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
به گزارش ستاد خبر انتشارات سوره مهر، این کتاب سومین اثر منتشر شده از مرحوم حداد است که در سال ۸۸ و دو سال پس از درگذشت او منتشر می شود.
این کتاب در واقع بخشی از طرحی است که قرار بود در سال ۱۳۸۰ با عنوان «بازیابی عناصر داستان ایرانی» اجرا شود. کتاب «مأخذشناسی توصیفی عناصر داستان ایرانی» با این هدف تدوین و منتشر شده است که محققان ادبیات داستانی قبل از هرگونه تحقیقی مطلع باشند چه منابعی در مورد موضوع تحقیق آنها وجود دارد.
در این اثر که حاصل تلاش ۸ ماهه یک گروه تحقیقی است، شناسه های کتابشناسی با تقسیم ادبیات به سه بخش متون کهن، ادبیات دینی به معنای تاریخی و ادبیات عامیانه تعریف شده اند. در معرفی کتاب ها در این مأخذشناسی هر کجا که احساس شده فصول یک کتاب از جهت استقلال مطلب از جامعیت کاملی برخوردار بوده، فصل های کتاب جداگانه تلخیص و در کتاب شناسی آمده است:
گفتنی است از مرحوم حداد پیش از این دو کتاب «راز سر به مهر» و «بررسی عناصر داستان ایرانی» در سوره مهر منتشر شده است.
کتاب «مأخذشناسی توصیفی عناصر داستانی ایرانی» تولید کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش های ادبی است که در ۴۱۱ صفحه، قطع وزیری و با قیمت ۶ هزارتومان منتشر شده است.