تجارت مواد مخدر، اقتصاد سیاه، و جامعه در آمازون غربی

از آنجا كه این ایالت در نقطه مرزی برزیل با كشورهای پرو و بولیوی قرار دارد و فاصله آن با مراكز توزیع و فروش بسیار است، لذا آزمایشگاه های صنعتی برای تولید كوكایین در این ایالت …

از آنجا كه این ایالت در نقطه مرزی برزیل با كشورهای پرو و بولیوی قرار دارد و فاصله آن با مراكز توزیع و فروش بسیار است، لذا آزمایشگاه های صنعتی برای تولید كوكایین در این ایالت وجود ندارد و بازرگانان، فری بیس را به پرو صادر می‌كنند كه از آنجا برای تولید كوكایین به آزمایشگاه های كلمبیا ارسال می‌شود .
با توجه به دوری آكرا از مركز برزیل و اقتصاد مبتنی بر كشاورزی و بازرگانی كه عموما بر كائوچو و كوكائین است ،حتی تجارت كوكائین نیز پوششی برای قاچاق مواد مخدر است .
بازرگانان این ایالت با نفوذ گسترده خود در میان كاركنان فرودگاه، پلیس، دادگستری و سایر مراكز مورد نیاز، حاشیه امنیتی را برای فعالیت خود فراهم می‌كنند. البته نفوذ اجتماعی گسترده بر پایه شبكه های خانوادگی استوار است كه در نیروهای پلیس نیز عمیقا ریشه دارند.
خانواده های سرشناس كه هم با سازمان‌های جنایی در ارتباط هستند و هم در میان گروه های پلیس ارتباطات گسترده دارند كنترل بازار كوكائین را در دست دارند و از این طریق ثروت‌های هنگفتی كسب می كنند كه این امر قدرت و نفوذ آنان را در سطح ایالت گسترش داده است .

پدید آورنده: علی اكبر شریفی