ایستگاه متروک

کارگردان: علیرضا رئیسیان. فیلم‌نامه: عباس کیارستمی. بازیگران: لیلاحاتمی، نظام منوچهری، مهران رجبی. اخیراً تعدادی فیلم ”پیام‌دار“ به نمایش درآمده که ایستگاه متروک یکی از …

کارگردان: علیرضا رئیسیان. فیلم‌نامه: عباس کیارستمی. بازیگران: لیلاحاتمی، نظام منوچهری، مهران رجبی.
اخیراً تعدادی فیلم ”پیام‌دار“ به نمایش درآمده که ایستگاه متروک یکی از آنهاست. خوشبختانه این فیلم با موضوع تکراری معلمی که به بچه‌های مدرسه می‌پردازد، چندان هم ساده‌انگارانه نیست و گهگاه شما را به‌خود جلب می‌کند و با خود می‌برد.
زن و شوهری با اتومبیل‌شان از تهران به مقصد مشهد به راه می‌افتند. اتومبیل‌شان بین راه خراب می‌شود. شوهر (منوچهری) و همسرش (حاتمی) به دنبال یک روستای نزدیک می‌گردند تا از تعمیر کاری کمک بگیرند. فیض‌ا... (رجبی) که هم معلم دهکده است و هم آرایشگر. به‌نظر می‌آید، تنها مرد آبادی است. هنگامی‌که شوهر و فیض‌ا... به راه می‌افتند تا برای تعمیر اتومبیل وسایل لازم را پیدا کنند همسر (که متأسفانه در فیلم نامی ندارد) شروع به آموزش کودکان می‌کند. او در می‌یابد در این دهکده هیچ مردی وجود ندارد و بچه‌ها نمی‌دانند که آنها به کجا رفته‌اند. همسر و بچه‌ها نمی‌دانند که آنها به کجا رفته‌اند. همسر و بچه‌ها مشغول بازی در واگن‌های مخروبهٔ قطاری می‌شوند و در اینجاست که زن موفق به شناختن بیشتر بچه‌ها و در نتیجه خودش می‌شود.
هنگام تماشای این فیلم باید بیشتر به قوهٔ تخیل خودتان اتکا کنید زیرا بسیاری از نکات داستان تا آخر نامکشوف می‌ماند و فیلم هیچ‌گونه کلیدی به شما نمی‌دهد. فیلم ممکن است به مذاق بسیاری خوش نیاید، اما رئیسیان کارگردان فیلم قطعاً خواسته نگاهی جهانشمول به زندگی داشته باشد.