چه کسی شادمان است

شادمانی یعنی حس خوشبختی، احساسی که زندگی در آن به عنوان کلیت و بدون اشکال در جریان است. این احساس به داشتن موفقیت های بزرگ وابسته نیست، بلکه بر تجربه لذت های کوچک استوار است. خوشبختی …

شادمانی یعنی حس خوشبختی، احساسی که زندگی در آن به عنوان کلیت و بدون اشکال در جریان است.
این احساس به داشتن موفقیت های بزرگ وابسته نیست، بلکه بر تجربه لذت های کوچک استوار است.
خوشبختی کلید طلا یی نیست که بعد از کوشش های فراوان در پایان مسیر برای باز گشودن در باغ رویاهایمان به ما اعطا شود.
اکثر افراد بر این خیال اند که خوشبختی از یک نقطه زندگی شروع می شود و از آن نقطه به بعد شما یک فرد خوشبخت لقب می گیرید. حس خوشبختی هایمان شادمانی در واقعه مقصد سفر نیست، بلکه لذت از مسیر سفر است، چون به محض رسیدن به مقصد دلها، تک تک برای جای جای مسیر سفر تنگ می شود و تازه به یاد می آورید که ای دل غافل، لذت در دل سفر بود، نه در انتهای آن شادمانی دست رنج یک چرخه نیست به نوعی در آن لحظه رخ می دهد. تفاوت یک لحظه با لحظه دیگر با تفکر درمورد یک مسئله مثبت و اعتقاد به اینکه من در حال حاضر حال روانی خوبی دارم بزرگترین شادی ها را در زندگی بوجود می آورد. البته این فرایند نیازمندتمرین وتکرار است. چون درک این فرایند برای ضمیر نیمه هوشیار درونی شما که از بد و تولد به او یاد داده شده شادی محرک نیاز دارد.
آن هم محرک بیرونی، مشکل است و نیازمند زمان است. برای بدست آوردن این درک، سه راه حل عالی وجود دارد:
اولین راه حل نفوذ کلا م است. یعنی به نوعی تکرار جملا ت تاکیدی مثبت. شما در هر لحظه با یک حس سپاس از خداوند به تکرار جملا ت مثبتی از خود می پردازید، چون یک انسان شادمان در وهله اول باید عاشق خودش باشد. دومین راه حل با نوشتن صورت می گیرد که دفتری داشته باشید و اهدافی را که در زندگی از رسیدن به آن لذت می برید روزی ۵۰ بار بنویسید تا در ناخودآگاه ذهنتان ریشه کند.
و سومین راه حل تخیل به همراه جذب است. چشمها را ببندید و یک تصویر ذهنی از صحنه های خوش زندگی تان که دوست دارید تکرار شود یا دوست دارید برای اولین بار حادث شود، بسازید. دقیقا آن را با تمام وجود و جزئیات تصور کنید و از آنها کمال لذت را ببرید.
یکی ازبزرگترین مسوولیتهای ما در مقابل دیگران آنست که از زندگی لذت ببریم زیرا با شاد بودن احساس بهتر و کارآئی بیشتر خواهیم داشت ودیگران نیز از مصاحبت با ما احساس رضایت وخرسندی خواهند نمود.
زندگی شادتر و زیباتر از آنست، که غم جای شادی را تسخیر کند.
خسته نباشید یا بگذارید بهتر بگویم، شاد و موفق و پیروز باشید.

نویسنده : کبری بالا ئی شهسوار