ضبط صدای مغناطیسی

در سال ۱۸۹۸ والدمرپولسن Poulsen از مردم دانمارک ضبط صدای مغناطیسی را اختراع کرد. در همین سال ۱۸۹۸ ف پفلومر آلمانی به‌جای سیم فولادی نوار پوشیده از پلاستیک با ماده مغناطیسی را به …

در سال ۱۸۹۸ والدمرپولسن Poulsen از مردم دانمارک ضبط صدای مغناطیسی را اختراع کرد. در همین سال ۱۸۹۸ ف پفلومر آلمانی به‌جای سیم فولادی نوار پوشیده از پلاستیک با ماده مغناطیسی را به کار گرفت. در سال ۱۹۳۰ و ماروین کامرای آمریکائی اصلاح و پیشرفت بیشتری در ضبط صدای مغناطیسی به‌عمل آورد.
● ضبط صوت در اتومبیل
موزیک همراه با سر و صدا اغلب ناخوشایند است شخصی که با پرداخت مبلغ نه چندان زیادی یک رادیو پخش اتومبیل همراه با دو بلندگو تهیه می‌کند، نباید انتظار یک (سالن کنسرت) متحرک داشته باشد؛ با این وجود امروزه می‌توان از دستگاه‌های جدیدی Radio Daten (System) RDS کلاس متوسط و بالا، توقعاتی را داشت. Blaupunkt با جدیدترین مدل Kombi Radio / CDخود به‌نام Atlanta قادر است به‌طور آکوستیک طول موج فضای داخل اتومبیل را اندازه بگیرد می‌شود و پس از حرکت، توسط سطح آکوستیک که با تغییرات طول موج کنترل می‌شود، صداهای مزاحم در حین حرکت (چه صداهای موتور و چه صداهای بیرون) حذف می‌شود.
این پوشش دهی تنها در سطوحی از (طول موج) انجام می‌گیرد که (صداهای مزاحم) و گوش خراش ایجاد می‌شود.با به بازار آوردن دستگاه XR _ C۷۰۰ RDS خود که به Doldy - b/c Deck الکترونیکی، سیستم نگهداری ۹ عنوان آهنگ در حافظه برای تکرار دل‌بخواه مجدد آنها و همین‌طور (سیستم حفظ اخبار ترافیکی) مجهز می‌باشد، پیشتاز این صنعت است.
سیستم حفظ اخبار ترافیکی، قادر به ضبط ۸ اطلاع ترافیکی به مدت حداکثر ۸ دقیقه بوده و این امر همواره قبل از استارت و حرکت اتومبیل انجام می‌گیرد. این اطلاعات پس از حرکت اتومبیل به سمع راننده خواهد رسید و او را از اوضاع ترافیکی راه‌ها، ۸ دقیقه قبل از حرکت اتومبیل با خبر می‌کند.
ضمناً ایندستگاه با هوش قادر به کنترل یک (تعویض‌گر ـ CD) داخلی نیز می‌باشد. به‌علاوه استفاده یک (کنترل ـ از راه دور) با این رادیو پخش نیز امکان‌پذیر بوده و می‌توان آن را بر روی فرمان اتومبیل نصب کرد. این وسیله جانبی (کنترل) کمک می‌کند تا هنگام رانندگی دست‌های رانندهو حواس او به فرمان باشد و نه به رادیو پخش JVC برای کسانی‌که انتظار داشتن تعداد CD بیشتر در دستگاه خود، اما تصمیم به مونتاژ یک (تعویض‌گر ـ CD) در صندوق عقب خود، ندارند، رادیو پخش KDG ۱۵R را ارائه می‌کند. جالب، در این رادیو پخش یک (تعویض‌گر ـ CD ـ سه‌تائی) به‌طور هنرمندانه‌ای نصب شده است اینکه هر سه CD را می‌توان به یک‌باره وارد رادیو پخش نمود! با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان حتی یک تقویت کننده صدای W۲۴>۴ نیز همراه این رادیو پخش تهیه نمود.
اما شرکت‌های تولید کننده همچنان در حال طراحی مدل‌های جدید و به‌کار بردن تکنیک‌های الکترونیکی نو در CD رادیو پخش‌های خود می‌باشند.