دیود

● تولید دیود منتشر کننده نور سبز، با شدت روشنائی ۱۲ شمع برای نخستین بار مهندسان ژاپنی موفق به تولید بزرگترین (ال.ای.دی) سبز با شدت روشنایی قابل استفاده در چراغ‌های راهنمایی …

● تولید دیود منتشر کننده نور سبز، با شدت روشنائی ۱۲ شمع
برای نخستین بار مهندسان ژاپنی موفق به تولید بزرگترین (ال.ای.دی) سبز با شدت روشنایی قابل استفاده در چراغ‌های راهنمایی شدند. نوع آبی آن نیز دارای ضریب بهره‌ روشنایی بیشتری است.
با ظهور ماشین حساب‌های دستی، صفحات نمایش سیاه و سفید که با دیودهای ساطع کننده نور (ال.ای.دی) قرمز کار می‌کنند به بازار عرضه شد که بادوام‌تر و کم مصرف‌تر از لامپ‌های معمولی بودند، اما (ال.ای.دی)های آبی و سبز به علت کم‌نوری، مات بودن و مقرون به صرفه نبودن چندان مورد توجه قرار نگرفتند.
● دیودپلاسما
دیودی که مستقیماً گرما را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این دیود شامل دو الکترود نزدیک بهم به‌عنوان کاتود و آنود می‌باشد که در محفظه‌ای قرار گرفته‌اند که میان آنها با بخار سزیوم فشار پایین پر شده است درین دیود گرما به کاتود اعمال شده و باعث تابش الکترونی می‌شود و پس از جذب الکترون‌ها به‌وسیله آنود از طریق بار به کاتد بر می‌گردند. آند جهت باقی ماندن در درجه حرارت کار، می‌باید به‌وسیله عوامل خارجی سرد شود.