پلی‌کربنات‌ها

شفاف، بسیار محکم و در دامنه وسیعی از دماهای گوناگون قابل استفاده‌اند. می‌توان از آنها مواد شفاف ضد گلوله‌ای ساخت که در حفاظت‌ می‌کنند. ساختمان سفارت‌خانه‌ها، شیشهٔ باجه‌های …

شفاف، بسیار محکم و در دامنه وسیعی از دماهای گوناگون قابل استفاده‌اند. می‌توان از آنها مواد شفاف ضد گلوله‌ای ساخت که در حفاظت‌ می‌کنند. ساختمان سفارت‌خانه‌ها، شیشهٔ باجه‌های بانک، پنجره‌های بدون میله در زندان‌ها، روکش‌های پنجره‌های نقاشی شده پرب‌ها، حفاظت‌های قسمت تماشاگران در میدان‌های هاکی روی یخ، پنجره‌های هواپیمای ابر صوتی، ماسک‌های غواصی، سپرهای نیروهای ضد شورش به‌کار می‌روند. استحکام، شفافیت و قابلیت ضد عفونی کردن با بخار باعث می‌شود که این پلاستیک‌ەا در کاربردهائی از شیشه، شیر بچه گرفته تا بطری‌های ۲۰ لیتری، و از وسائل پزشکی گرفته تا عینک و کلاه ایمنی مصرف پیدا کنند.
شیشه‌های لایه لایه‌آی ازین ماده ساخته شده که در ترن‌های سریع‌السیر در برابر ضربه آجر مقاومت می‌کنند و در عرشه هواپیما به هنگام برخورد با پرندگان در سرعت‌های مافوق صوت نمی‌شکند از مصارف کم اهمیت‌تر می‌توان از استفاده پلی‌کربن‌ها در پنجره اتومبیل، اتوبوس ترن و هواپیما، قفسه‌های چمدان در هواپیما و چراغ‌ها‌ی عقب و جلوی اتومبیل‌های جدید نام برد.