مری ادواردز واکر

● پرستار جنگ دکتر مری ادواردز واکر در ۲۶ نوامبر ۱۸۳۲ در نیویورک متولد شد. او یکی از پزشکان و جراحان زبردست در زمان خود بود. او همچنین از جمله زنانی بود که به مخالفت با بردگی برخاست …

● پرستار جنگ
دکتر مری ادواردز واکر در ۲۶ نوامبر ۱۸۳۲ در نیویورک متولد شد. او یکی از پزشکان و جراحان زبردست در زمان خود بود.
او همچنین از جمله زنانی بود که به مخالفت با بردگی برخاست و در طول جنگ داخلی آمریکا نیز به اسارت درآمد و تنها زنی است که توانسته به مدال افتخار دست پیدا کند.
او تحصیلات مقدماتی را در یک مدرسه محلی نزد مادرش فراگرفت و بعد از آن، به یک دانشکده پزشکی رفت و در این رشته به تحصیل علم پرداخت تا زمانی که در سال ۱۸۵۵ از آنجا فارغ‌التحصیل شد.
او در جریان جنگ داخلی آمریکا به‌عنوان یک پرستار شروع به فعالیت کرد اما از آنجا که او یک زن بود، کسی به او اعتماد نمی‌کرد، ولی توانست با پشتکار فراوان به دیگران بفهماند که می‌تواند همانند یک مرد، حتی در جبهه‌های جنگ نیز فعالیت کند.او پس از چندی به تنها جراح ارتش تبدیل شد و در جریان همین جنگ بود که به اسارت درآمد.
او بعد از جنگ به کار نویسندگی در مورد سلامت روانی و حقوق زنان پرداخت.در ۱۱ نوامبر ۱۸۶۵ اندرو جانسون، رئیس‌جمهور آن وقت در نامه‌ای خواستار اعطای مدال افتخاری به او شد.سرانجام او در ۲۱ فوریه ۱۹۱۹ در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.