خواص عرق های گیاهی

۱۸ یکی از بزرگترین مشکلاتی که در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی رشد داشته، بیماری های عصبی است. گلاب، اسطوخودوس، عرق بهارنارنج، نسترن، یونجه، دارچین، هل و عرق گل ختمی می توانند …

۱۸ یکی از بزرگترین مشکلاتی که در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی رشد داشته، بیماری های عصبی است. گلاب، اسطوخودوس، عرق بهارنارنج، نسترن، یونجه، دارچین، هل و عرق گل ختمی می توانند به تقویب اعصاب کمک کنند. اگر از بیخوابی رنج می برید، عرق بابونه، بهارنارنج و بید مشکل شما را حل می کند.
برای رفع ناراحتی های قلبی نیز، گلاب، عرق بید، بابونه و بهار نارنج و عرق نسترن مفید هستند.
اگر به سنگ کلیه دچار شده اید و برای رفع آن با مشکل رو به رو هستید، عرق خارشتر و خارخاسک آن را برطرف می کنند. عرق گاو زبان و عرق نسترن هم برای رفع ورم کلیه موثر هستند.
خون تمیز علاوه بر نشاط و شادابی بدن، پوست را نیز روشن و شاداب می کند و برای تصفیه خون عرق خارشتر، خارخاسک، شاتره و یونجه کارساز است. عرق گزنه نیز برای خون سازی استفاده می شود.
خوردن سریع غذا، همین طور مواد غذایی نامناسب باعث بروز مشکلات معده می شود. اگر شما نیز به این درد مبتلا هستید برای تقویت معده تان می توانید از عرق بید، چهل گیاه، مرزه، نعناع، شوید و عرق زنیان استفاده کنید.
برای ضدعفونی کردن دستگاه گوارش یا دستگاه تنفس از گلاب و رازیانه می توانید استفاده کنید.
تنفس هوای ناپاک که تقریبا هیچگاه برطرف نمی شود، باعث بروز بیماری های تنفسی چون آسم می شود. برای درمان این بیماری عرق گل ختمی و عرق برگ چنار موثر است.
سن که بالا می رود قند و چربی و فشار خون هم بالا می رود. شنبلیله، عرق گزنه، عرق گشنیز، عرق برگ گردو و عرق کاسنی برای قند خون، عرق شنبلیله برای فشار خون، عرق گشنیز، عرق شوید و عرق شنبلیله برای چربی خون مفیدند. اما اگر فشار تان پایین است می توانید از عرق شیرین بیان استفاده کنید.
در چهار فصل سال بیماری سرماخوردگی وجود دارد. عرق بادرنجبویه، مورد، گل ختمی، اسطوخودوس و گلاب ضد سرماخوردگی هستند.
اما اگر بعد از سرماخوردگی تب نیز به سراغتان آمد، عرق اسطوخودوس، بابونه، چهل گیاه و عرق کاسنی پایین آورنده های تب هستند. برای درمان سرفه هم از عرق شیرین بیان و عرق نعناع می توانید استفاده کنید. اگر سرفه های پیاپی باعث گرفتگی صدایتان شد عرق برگ چنار، شیرین بیان و گل ختمی آن را برطرف می کنند. عرق پونه هم ضد سیاه سرفه و برطرف کننده خلط است. عرق یونجه نیز باعث نرم شدن سینه می شود.
همین طور عرق بهار نارنج، نعناع، شوید و زنیان رفع کننده تهوع و استفراغ هستند.
همیشه عده ای به دنبال بالا بردن وزنشان هستند و عده ای در تلاش برای پایین آوردن آن. عرق یونجه، برگ چنار و شنبلیله چاق کننده و عرق رازیانه ضد چاقی است. البته اگر به دنبال کم کردن وزن هستید عرق کاسنی را استفاده نکنید چرا که به میزان قابل توجهی اشتها را زیاد می کند.
اگر با افراط در خوردن خوراکی دچار دل پیچه شدید، عرق بادرنجبویه و عرق نعناع می توانند به شما کمک کنند. عرق مرزه، زنیان، بید و عرق کاسنی هم ضد نفخ شکم هستند.
همین طور عرق پونه، رازیانه، نعناع، گشنیز، شوید و عرق رازیانه خاصیت بادشکنی دارند و عرق مورد و هل، قابض روده و عرق بومادران، مرزه و رازیان ضد انگل هستند. اگر در یک روز تعطیل یا در ساعت نامناسب دچار دندان درد شدید و دسترسی به پزشک میسر نبود، عرق گشنیز می تواند درد دندانتان را موقتا تسکین دهد. عرق مورد و دارچین نیز رفع کننده بوی بد دهان و عرق گشنیز رافع جوش دهان هستند.
برای رفع بیماری های پوستی عرق شاتره و عرق گل ختمی تجویز می شود و اگر ریزش موهایتان زیاد است، عرق گزنه و عرق مورد ریشه موهایتان را تقویت می کنند.