نیویورک، اواخر دهه ۱۹۳۰. جنازه گنگستر جوان، ̎جانی تمپیو̎ (گالو) را که حین خروج از سینما گلوله خورده است، به خانه میآورند. اعضای خانواده، از جمله ̎ری̎ (واکن)، ارث سنت گنگستری خانواده، و ̎چز̎ نامتعادل (پن)، برادران بزرگتر ̎جانی̎ و همسرانشان (اسکیورا و روسلینی) جزو عزاداران هستند. ̎ری̎ به خلافکاری بهنام ̎گاسپار̎ (دل تورو) مظنون است، پس با کمک افرادش او را میربایند. اما بعد معلوم میشود قاتل ̎جانی̎ شخص دیگری است...
● فیلم با رگههائی از مذهب و فلسفه، مشخصاً نمایان̎ر توجه فرارا به عناصر ژانر کلاسیک گنگستری است. ادای دین او به شخصیتهای معروف این ژانر در وجود ̎گاسپار̎ نمود مییابد که نشانههائی از جیمز گاگنی، ادواردگ. رابینسن و پل مونی دارد و خون سردیاش متضاد با پریشای روحی ̎برادران تمپیو̎ است. خشونتی که ̎برادران تمپیو̎ بر دیگران اعمال میکنند، به همان میزان خود براندازانه هم هست و علاقه کارگردان را به روانکاوی خشونت و مضمون جنایت، تکفیر و رستگاری نشان میدهد. در اینجا انتقاد از شیوه زندگی گنگسترها عمدتاً در محافل و گفتوگوهای همسرانشان ابراز میشود، زندگیای که به قول آنان ابداً رمانتیک نیست.