امروز چهارشنبه 03 تیر 1405

Wednesday 24 June 2026

نئومرکانتیلیسم افول استعمار واپس گرا


1401/08/01
کد خبر : 56515
دسته بندی : ثبت نشده
تعداد بازدید : 60 نفر
مرکانتیلیست را می‌توان فرآیندی تدریجی، پویا، و با قدمتی به طول تاریخ بشری دانست. استعمارگران اروپایی با تکیه بر زور و قدرت نظامی و اشغال سرزمینهای دیگر از قرن ۱۵ میلادی به بعد برای انباشت فلزات گرانبها (طلا ،نقره و ...)همواره در جهت تامین منافع خود بر شدت و عمق استعمار کشورها افزوده اند .آنها اکنون در راستای همان دیپلماسی و به واسطه سلطه گسترده و همه‌جانبه‌ بر راهها، آبراهها، کانالهای استراتژیک ، ناوگانهای عظیم حمل و نقل ،مطبوعات ، رسانه‌های جمعی ، ارتباطات ، ماهواره‌ها ،شبکه جهانی اینترنت ، تکنولوژیهای پیشرفته کاملا انحصاری وحتی معاهدات بین المللی در رویکردی همگرایانه و تحت نظام نئومرکانتیلیستی همچنان در جهت «اصالت سود،قدرت وانباشت وتمرکزآن» گام برداشته وبا توسل به مبانی نظری و راهکارهای عملی ،موفق به مدیریت استعمارفرانو در مقیاسی بسیار وسیع و گسترده تر گردیده اند...
گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://www.aftabir.com/article/show/56515
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
جدیدترین اخبار ها
بروزترین اخبار ها
مطالب مرتبط

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید