ماشین زمان/ ۲۵ فوریه

▪ ۲۵ فوریه سال ۱۹۴۳ ویلسون داسیلوا پیازا ملقب به پیازا بازیکن اسبق تیم ملی برزیل به دنیا آمد. وی که توانایی بازی در ۲ پست هافبک دفاعی و مدافع میانی را داشت، ۱۵ سال از دوران بازی …

▪ ۲۵ فوریه سال ۱۹۴۳ ویلسون داسیلوا پیازا ملقب به پیازا بازیکن اسبق تیم ملی برزیل به دنیا آمد. وی که توانایی بازی در ۲ پست هافبک دفاعی و مدافع میانی را داشت، ۱۵ سال از دوران بازی خود را در تیم کروزیرو گذراند و در ۵۵۹ بازی خود ۳۹ گل به ثمر رساند. وی به همراه تیم ملی برزیل جام جهانی ۱۹۷۰ را فتح کرد.
▪ ۲۵ فوریه سال ۱۹۴۷ لی ادوارد اوانز قهرمان سابق دو و میدانی و دارنده دو مدال طلای بازیهای المپیک ۱۹۶۸ متولد شد. او هنگامی که فقط ۱۹ سال داشت اولین رکورد جهانی خود را به دست آورد و ۲ سال بعد در مسابقات المپیک مکزیکوسیتی ۱۹۶۸ مدال طلا ۴۰۰ متر و ۴۰۰*۴ متر را از آن خود کرد.
▪ ۲۵ فوریه سال ۱۹۸۱ پارک جی سونگ بازیکن تیم ملی کره جنوبی و باشگاه منچستریونایتد به دنیا آ مد. او از سال ۲۰۰۰ بازی حرفه ای را در تیم کیوتو پرپل سانگا آغاز کرد و پس از درخشش در این تیم و به ویژه با بازیهای خوبی که در جام جهانی ۲۰۰۲ انجام داد و یکی از عوامل راهیابی تیم ملی کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی بود، به همراه هموطنش لی یونگ پیو راهی پی اس وی آیندهوون شد. با ۲ سال درخشش در این باشگاه هلندی مورد توجه سر الکس فرگوسن قرار گرفت و پارک به منچستریونایتد منتقل شد.
▪ ۲۵ فوریه سال ۱۹۸۳ ادواردو آلوس داسیلوا بازیکن تیم ملی کرواسی و باشگاه آرسنال در ریودوژانیرو برزیل متولد شد. او در سال ۲۰۰۱ از آتلتیکو بانگو در کشور خود به دیناموزاگرب پیوست و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم ماند. او در دیناموزاگرب به افتخارات زیادی دست یافت که از آن جمله می توان به ۲ بار کسب عنوان بهترین بازیکن سال کرواسی اشاره کرد. آرسن ونگر مربی فرانسوی آرسنال درآغاز فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ این بازیکن را با قیمت ۵/۸ میلیون پوند به خدمت گرفت. ادواردو در سال ۲۰۰۲ ملیت کرواسی را اختیار کرد و برای تیم زیر ۲۱ سال این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا به میدان رفت. او سپس به تیم اصلی کرواسی راه یافت و از اعضای ثابت این تیم محسوب می شود. ادواردو در ۲۲ بازی ملی خود ۱۳ گل زده است. این بازیکن در جریان دیدار روز شنبه آرسنال با بیرمنگام با تکل خشن مارتین تیلور به شدت مصدوم شد و ممکن است تا مدت ها نتواند به بازی بپردازد.