سیدجعفر شهیدی (۱۲۹۷-۱۳۸۶)

دکتر سیدجعفر شهیدی در سال ۱۲۹۷ متولد شد.وی در بروجرد [استان لرستان] متولد شد و پس از طی دوره‏های مقدماتی دروس حوزه در زادگاهش، به نجف اشرف سفر کرد و پس از سال‏ها تحصیل در حوزه‌ی …

دکتر سیدجعفر شهیدی در سال ۱۲۹۷ متولد شد.وی در بروجرد [استان لرستان] متولد شد و پس از طی دوره‏های مقدماتی دروس حوزه در زادگاهش، به نجف اشرف سفر کرد و پس از سال‏ها تحصیل در حوزه‌ی علمیه‌ی نجف و شرکت در دروس دوره‌ی خارج فقه و اصول، تا مرحله‌ی اجتهاد پیش رفت.
در سال ۱۳۲۷ به ایران مراجعت کرد و پس از اقامت کوتاهی در قم، به تهران سفر کرد و در دانشگاه تهران به فراگیری علوم دانشگاهی در رشته‌ی معقول و منقول مشغول شد. در سال ۱۳۴۰ دکتری خود را از آن دانشگاه دریافت کرد و از آن پس به تدریس در آن دانشگاه مشغول شد.
استاد هیچ‌گاه کار را مانعی برای تحصیل خود نمی‏دانست و در کودکی در کنار درس، مشغول کار بود. بعد از ۴۰سالگی نیز با توجه به فعالیت‏های فراوان کاری، تدریسی و... فراگیری زبان انگلیسی را آغاز کرد.
ترجمه‌ی نهج‌البلاغه، شرح مثنوی، عرشیان، قیام حسین (ع)، زندگانی فاطمه زهرا (س)، زندگی علی بن الحسین (ع)، شیرزن کربلا، ابوذر غفاری، از دیروز تا امروز (مجموعه مقاله‌ها و سفرنامه‌ها)، تاریخ تحلیلی اسلام، و ترجمه‌هایی همچون بداهین العجم، ‌علی بلسان علی (ع)، شوره الحسین (ع)، حیات فاطمه (س) و حیاه الامام الصادق جعفر بن محمد (ع) ازجمله آثار سیدجعفر شهیدی هستند.